Október másodikán adták át hivatalosan a forgalomnak az M44-es gyorsforgalmi út Kondorost Tiszakürttel összekötő 62 kilométeres szakaszát. Ezt követően a munkagépek nem álltak meg, hiszen 2018 február 13-án kezdődött meg a Békéscsaba-Kondoros szakasz kivitelezése. Pántya József, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) útfejlesztési igazgatója elmondta, hogy a kivitelezés jó ütemben zajlik, közel 60 százalékban már elkészült a szakasz.
– Az M44-es gyorsforgalmi út Békéscsaba-Kondoros szakasza része annak a 95 kilométeres fejlesztési láncolatnak, amely a NIF Zrt. kivitelezésében elkészül, illetve elkészült. A beruházás részeként egy pár egyszerű pihenőpálya, négy földút átvezetés és kettő vadátjáró épül. A 4644-es jelű út korrekciója is megvalósul a projektben. A békéscsabai csomópont funkciója az, hogy az M44, a 47-es és a 44-es főutak forgalmát szétosztja. Ez a csomópont egy turbó típusú körforgalomként épült ki, amelynek jellemzője, hogy a spirális vonalvezetése végett sokkal nagyobb forgalmat tud lebonyolítani. Ezt a körforgalmat különlegessé teszi az, hogy nem aszfalt belszerkezettel, hanem bazalt betonból épült, amely a későbbiekben a kigyűrődések és a nyomvályú képződéseknek sokkal nagyobb hatásfokkal áll ellen, mint ahogy azt az aszfalt tenné – taglalta Pántya József, a Békéscsabán épülő turbó körforgalmi végcsomópontnál.
Az útfejlesztési igazgató a behir.hu kérdésére elmondta azt is, hogy a 15,4 kilométeres Tiszakürt-Szentkirály szakasz építése párhuzamosan zajlik a Békéscsaba-Kondoros szakasszal.
Bő egy esztendő múlva, legkésőbb 2021 januárjára elkészül az M44-es gyorsforgalmi út Kondorost Békéscsabával összekötő 2x2 sávos szakasza, ugyan azzal a technológiával, amellyel a 62 kilométeres Tiszakürt-Kondoros szakasz is – ezt már Herczeg Tamás, a térség országgyűlési képviselője emelte ki. Mint mondta, a szakasz létrejöttével Békéscsaba gazdasági vonzereje tovább nőhet a befektetők számára.
– Turisztikai és gazdasági szempontból is fontos a megyeszékhely elérhetőségének megkönnyítése, de az emberek életminőségét tekintve is fontos a beruházás. Az elmúlt bő másfél hónap alatt azt tapasztaltuk, hogy autóval Budapestre akár fél órával is lerövidült a menetidő, sokkal nyugodtabban, kényelmesebben, biztonságosabban közlekedhetünk személygépjárművel a főváros irányába, illetve onnan Békéscsabára. Ez egy óriási dolog nekünk, Békés megyeieknek. Minden prognózis azt vetíti előre, hogy a megyeszékhely közúti elérhetőségének növelésével a gazdasági szereplők érdeklődése nagyobb lehet, nő a Békéscsaba iránti befektetési igény – emelte ki az országgyűlési képviselő.
A 41,4 milliárd forintból megvalósuló 17,6 kilométeres szakasz legkésőbb 2021. január 31-ére elkészül, de a szakemberek bizakodnak abban, hogy a Békéscsaba – Kondoros szakasz, a tervezettnél hamarabb is elkészülhet majd.