E-ügyintézés, Cégkapu, A digitális fejlődés címmel rendeztek konferenciát kedden, Békéscsabán. Az eseményt a Békés Megyei Kormányhivatal a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Békés Megyei Adó- és Vámigazgatóságával közösen szervezte meg azzal a céllal, hogy kiküszöböljék a digitális világ kihívásait és problémáit.
Az eseményen elhangzott: 2019 januárjától kötelező lesz a Cégkapu használata, ezen keresztül kell a gazdálkodó szervezeteknek teljesíteniük adókötelezettségeiket. A Cégkapu a hatóságokkal a kapcsolattartást és az egyéb elektronikus ügyintézést biztosítja, melyben a kormányhivatal is közreműködik.
– A kormányhivatal az Ügyfélkapu és a Cégkapu oldaláról is közreműködik, hiszen különböző engedélyeket ad ki a vállalkozásoknak, akár tevékenységre, akár működésre. Az a cél, hogy biztosítsuk a digitalizáció adta lehetőségeket, hiszen a kormányhivatalnak is egyszerűbb és gyorsabb, ha a gazdálkodó szervekkel elektronikusan tartja a kapcsolatot – fogalmazott Takács Árpád kormánymegbízott.
A konferencia célja az volt, hogy tájékoztassák a gazdálkodó szervezeteket arról, hogy hogyan és miként használhatják majd helyesen a Cégkaput, ugyanis a szervezeteknek ezen keresztül kell az adókötelezettségüket teljesíteni.
– Azért szerveztük a fórumot, hogy megismertessük a cégekkel azt a rendszert, amelyet alkalmazniuk kell január 1-től. A digitalizáció célja, hogy az adózók könnyebben, gyorsabban, átláthatóbban, egyszerűbben tudják teljesíteni azon kötelezettségeiket, melyet az állam állít fel velük szemben az adófizetés és adókötelezettségek terén – tájékoztatott dr. Kovács Tamás. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal Békés Megyei Adó- és Vámigazgatóságának igazgatója hozzátette: a fórum lehetőséget ad arra is, hogy a Cégkapu indulásával kapcsolatban a felmerülő problémákat közösen megvitassák és azokra megoldást találjanak.