Mint arról pénteken éjszaka beszámoltunk, Orbán Viktor bejelentette, hogy hétfőtől a tanulók nem látogathatják az oktatási intézményeket. A miniszterelnök kifejtette: március 16-tól új tantermen kívüli, digitális munkarend lesz érvényben, a tanároknak digitális eszközökkel kell folytatniuk a tanítást. A módszertani ajánlásokat az oktatási államtitkár a jövő héten teszi közzé.
Megkérdeztük a Békéscsabai Belvárosi Általános Iskola és Gimnázium igazgatóját, Szilágyi Tibort, a Szeberényi Gusztáv Adolf Evangélikus Gimnázium, Szakgimnázium, Általános Iskola, Óvoda Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium igazgatóját, Köveskúti Pétert, valamint a Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola igazgatóját, Papp-Jóljárt Gyöngyit, hogyan fogadták a bejelentést, és hogyan tudnak felkészülni a következő időszakra.
Szilágyi Tibor megkeresésünkre azt a választ adta, hogy várják a további fejleményeket, irányelveket, ajánlásokat, amelyek mentén folyhat majd az oktatás.
Papp-Jóljárt Gyöngyi úgy fogalmazott, lényegében számítottak arra, hogy az iskolákban is lépéseket kell tenni a mostani fejlemények ismeretében. Türelemmel várják, mit tartalmaznak majd az ajánlások, és mivel technikai eszközökkel is jól felszereltek, igyekeznek mindent megtenni azért, hogy a tanítás viszonylag zavartalanul folytatódhasson tovább.
– Ebben a helyzetben szerintem ez egy elfogadható megoldás. Nyilván lesznek majd kezdeti nehézségek, számos megoldandó feladat, de pánikra ezen a területen sincs ok. A pedagógusainknak vannak laptopjaik, és mivel digitális naplóval dolgozunk, tudjuk, hogy a családokban is megvannak a technikai feltételek. Biztos vagyok abban, hogy ezt a helyzetet is meg tudjuk oldani – fogalmazott Papp-Jóljárt Gyöngyi, hozzátéve, hogy a facebookon és telefonon ilyen jellegű megerősítéseket kap a szülőktől is, akik a segítségüket is felajánlották.
Köveskúti Péter megjegyezte, hogy egyelőre még minden képlékeny, az ajánlások, javaslatok függvényében formálódik majd, de úgy gondolja, hogy a személyi és a technikai feltételek az itézményükben adottak ahhoz, hogy ezzel a kihívással is megbirkózzanak.
– Több lehetőség is szóba jöhet, de természetesen megvárjuk, mi áll majd a javaslatban. A legjobb az, amikor a pedagógus online leadja az anyagot, és azt mindenki otthon követi, mintha csak egy online osztályteremben lennének - de ehhez nem biztos, hogy mindenkinél adottak a feltélek. Megoldás lehet az is, hogy összeállít a pedagógus egy tananyagot, azt elküldi, illetve filmeket, online tananyagokat küldhet a a diákoknak, amit otthon kell feldolgozni. Rövidesen kialakul, mely tantárgyat hogyan lehet ilyen módon is a legjobban eljuttatni a tanulókhoz - fogalmazott Köveskúti Péter, hozzátéve, hogy mindenről elektronikus formában értesítik a diákokat és a szülőket már most is, és ezt kívánják tenni ezután is.