Progresszív Barbie - Relevánsnak, előremutatónak és inspirálónak kell lenni!

2021. január 30. 17:17 | Csiffáry Zsuzsanna

A megszokott külsővel rendelkező Barbie meglehetősen megújult formákban jelenik meg. Egyre szélesebb a választék érhető el a különböző testalkatú, bőrszínű, testi adottságú változataiból. Az ikonikus baba egykor az elérhetetlen szépséget képviselte, ma már sokkal valósághűbb külsőket mutat magából.

Ha Barbie-ra gondolunk, tudjuk, hogy az ő földjén, mindig süt a Nap, ritkán esik az eső, illetve kellemes a strandoláshoz vagy egy kiülős reggelihez kész ruházatban és sminkben látjuk. A Glamour XVI. évfolyamának 10. számában idézte fel, hogy Eddie Chacont Barbie hatvanadik születésnapja alkalmából hívták meg az ikonikus babát gyártó céghez, a Mattelhez. 

Barbie a Mattel-alapító Elliot és Uth Handler lányáról, Barbaráról kapta nevét, külsejét pedig Ruth alkotta meg. 1959-ben Barbie inkább egy sokak számára elérhetetlen szépségű manöken, egy idealisztikus külsejű modern hercegnő volt, mintsem a valódi nők tükre. Fontos lett viszont annak a tisztázása, hogy vajon szükséges-e Barbie-nak a valódi nőkhöz igazódnia. Úgy tűnik erre a kérdésre a válasz: IGEN! 

Az átlagos nők 40-es ruhaméretet hordanak, a legújabb sorozatokban már találkozhatunk kerekes székben ülő, lábprotézist viselő darabokkal is. A szakértők a játék igényfelmérő statisztikák és a visszajelzések alapján kijelentették, hogy nincs még egy olyan baba, aminek ekkora követő tábora lenne, ezért hatalmas a felelőssége abban is, hogy az emberek figyelmét mindig is új trendek felé irányítsa, formálja véleményünket. 1988-ban megjelent a Dolgozó lány című film Melanie Griffith, Sigourney Weaver és Harrison Ford főszereplésével, ami hatalmas népszerűségre tett szert. Barbie 3 évvel előzte meg ezt a filmet, ugyanis 1985-ben lépett a nagyvilág elé a dolgozó kosztümben. Az iraki háború idején volt kommandós Barbie, de egyaránt találhatunk a piacon orvos, állatkerti gondozó, balerina, vagy éppen Instagram-sztár formába bugyolált babát is. 

Lisa McKnight nemzetközi igazgató szerint percenként száz darabot adnak el belőle a világon. Egy olyan piacon, ahol a technikaorientált játékok törnek előre a hagyományos játékokkal szemben, a Barbie forgalma 12 százalékos növekedést produkált 2018 utolsó negyedévében. 

A Barbie tervezéséért felelős senior alelnök hangsúlyos elve az, hogy progresszívnak kell lenni a gyors társadalmi változások miatt. Ez annyit jelent, hogy relevánsnak, előremutatónak, és inspirálónak kell maradni.

Galéria

További programok »

Világ

Átlátható keresőmotort követel az EU a Google-től

Az Európai Bizottság arra szólította fel hétfőn a Google-t, hogy az uniós jogszabályoknak megfelelően tegye átláthatóvá keresőprogramja működési elvét a keresési találatok sorrendjének meghatározása terén; különben az amerikai internetes szolgáltató szankciók bevezetésével nézhet szembe.
2021. július 26. 19:05
FEL