Hofherr maga is kiváló lakatosmester és géptervező volt, s amikor Schrantz cégtársa lett az 1880-as években, közös mezőgazdasági gépgyárat hoztak létre, majd telepítettek a századfordulón a magyar fővárosba, amely rövid úton nemzetközileg is népszerű lett. Közrejátszott ebben a gépek nyersolajjal működtetett motoros meghajtása, amiket finomítatlan kőolajjal (nyersolaj), petróleummal és egyebekkel is lehetett működtetni, ráadásul ezek az egyhengeres, izzófejes motorok sokkal megbízhatóbbak és könnyebben kezelhetők voltak, mint a gőzgépek. Beindításuk nehéz és hosszú (mintegy 15 perc) volt, de könnyen szerelhetők és olcsón üzemeltethetők voltak. Az így felszerelt traktorok, gőzlokomotívok, gőzcséplőgépek, arató-, vető-, és kaszálógépek Ausztriától Bukarestig keresettek voltak.

Hofherr korábban dolgozott az angliai Clayton-Shuttleworth Gépgyárnak, később e cég kelet-európai érdekeltségeit felvásárolta, innentől a Hofherr-Schrantz-Clayton-Shuttleworth Magyar Gépgyári Művek Rt. (röviden: H.S.C.S.) néven volt ismert az ő cége. Ennek működött 1920-ban lerakata Kugel Sámuel vas-, festék- és műszaki kereskedésében (a mai Szabadság tér 2. helyén). 1922-ben a gépekhez való technikai cikkek Dorn István mérnök Kinizsi u. 11. alatti raktárában voltak kaphatók alkatrészekkel együtt, ő maga, mint a cég egykori mérnöke javításukat is vállalta. A cég fióktelepe, irodája és mintaraktára 1926-ban az Andrássy út 25. alatt működött (ez a mai Korzó tér helyén volt). Raktáruk a Kazinczy utcán („1. sz. népfelkelői barak, a Selyemgubó beváltó hivatal mellett”) volt (ma a Kazinczy ABC-vel szemközti terület).
Hirdetésükben a 20 LE-s nyersolajtraktort emelték ki, a gőzmagánjáróikat (kerekeken guruló mezőgazdasági gép, amelyet nem belsőégésű motor, hanem gőzgép hajt meg), de malmokba szükséges gépészetet is gyártottak. 1927-ben több megyei városban, így Békéscsabán is nyersolajjal működő traktorbemutatót (próbaszántást) szervezett a cég. A csabait az Omaszta-birtokon ejtették meg, ez ma a Röplabda Akadémiát követő, a körgáton túli terület.
A Hofherr-Schrantz-Clayton-Shuttleworth gépgyárat a II. világháború után államosították, ez lett a Vörös Csillag Traktorgyár.
Szalay Ágnes