Bérczi Zsófiát megihlette Antoine Saint-Exupéry Citadella című műve, melynek példázatai inspirálták a Sivatagtemplom című fotósorozat elkészítését. A példázatok alapján megrendezett fotókon a muzulmán nők élete elevenedik meg. A képeket egyiptomi romvárosokban készítette a művész 2006-2007-ben, ahova a Magyar Állami Eötvös Ösztöndíj támogatásával jutott el.
A különleges lelki utazásra hívó fotók azt a kérdést boncolgatják, hogy megtalálható-e az individuum a testet és arcot eltakaró, uniformizált öltözék alatt.
A Sivatagtemplom kiállítást 2009-ben mutatták be a VAM Design Galériában, majd 2020-ban a Műcsarnok Egy időben – Stúdiólátogatások című tárlatán láthatta a nézőközönség, ahol Éri Ildikó volt a tárlat kurátora.
A keleti hangulatú megnyitón Mitykó György, a Csabagyöngye Kulturális Központ kiállításszervezője kiemelte, hogy a tárlaton szereplő asszonyok életét egy férfi határozza meg. Egy férfi, aki fiatalon és szegényen elvett egy idősebb jómódú nőt, majd mikor betöltötte a 40-et felütötte nála a fejét az életközepi krízis – ahogy ma mondanánk. Elment hát a hegyekbe, ahol barlangokban meditált, egyszer azonban megjelent neki Gábriel Arkangyal, s innentől gyökeresen megváltozott az élete. Ő volt Mohamed Próféta, a világ egyik legsikeresebb, hanem legsikeresebb közösségszervezője, aki nemcsak vallást adott a világnak, hanem életmódot is mellékelt hozzá. Felesége halála után mind a 12 további feleségében az igazit, az elsőt, Hadídzsát kereste. A kiállítást az első iszlám hívő, Hadídzsa emlékének ajánlotta a kiállítászervező.
A tárlatot Éri Ildikó kulturális szervező, színháztörténész, a Műcsarnok kurátora nyitotta meg, aki beszédében méltatta a művész majd 20 éves alkotói munkásságát. Bérczi Zsófia építészmérnöki tanulmányai alatt az Arvisura színházi műhely és más mozgásszínházi workshopok tagja volt, illetve a Szkéné Színház által szervezett kurzusok is meghatározóak voltak művészi látásmódjának alakulásában, majd vizuális kommunikáció tervezőként fotó szakirányon szerzett diplomát. 2004 óta fő alkotói területe a vizuális színház, ahol darabjait az általa alapított és vezetett Élőkép Színházban mutatja be. Egyedi karaktereket teremt, mint amilyenek az úgynevezett morfománok, melyek elasztikus textilbe bújtatott arctalan animált lények. A kulturális szakember hangsúlyozta Bérczi Zsófia művészetének transzcendensségét, a láthatatlan világ láthatóvá tétele iránti elkötelezettségét. A kiállítás a művész személyes egyiptomi élményein keresztül kibontja a fátyolba burkolt női lelkeket, ahol az alakok mozdulataiból, egymáshoz és a környezeti elemekhez való viszonyából következtethetünk belső világukra, s a nem látható ember lelke tükröződik a borzongatóan időtlen térben, ahol a kompozíciók a lélek mélységébe hatolnak.
A művész naplója a kiállítás részeként monitoron tekinthető meg, ami által közelebb kerül a látogató Egyiptomhoz és Bérczi Zsófia lélekképeihez. A kiállítás ajtót nyit egy sivatagi zarándolatba, A szőnyeg című élményszínházi előadás világába, melyet megtekinthetnek a Csabagyöngye Kulturális Központban november 2-án, 3-án és 4-én.
A tárlat 2021. november 22-ig látogatható az intézmény előterében.