A Csabagyöngye Kulturális Központban 2019 óta mutatják be a Szentesi Fotókör gondozásában az országos fotókiállítást, az Alföldi Fotószalont. A tárlaton a modern technika mellett számos régi, archaikus fotó- technikával készített művet állítottak ki. 57 szerző 101 alkotása került a falakra, melyeket szakmai zsűri válogatott ki a fotópályázatra beérkezett pályaművekből, szám szerint 82 szerző 365 alkotásából.
Mitykó György, a Csabagyöngye Kulturális Központ kiállításszervezője köszöntőjében elmondta, hogy a Magyar Fotográfia Napjához kapcsolódó tárlatokat követően ez a harmadik fotókiállítás augusztus vége óta az intézményben. Beszédében a fotográfia művészivé válásáról osztott meg gondolatokat, s megemlékezett Giacomo Maraston-ról, magyar nevén Marastoni Jakabról, a reformkor kiemelkedő festőművészéről, a magyar művészképzés elindítójáról, aki a fotográfiában az elsők között alkalmazta hazánkban a festészeti képszerkesztést és esztétikát. Marastoni a magyar fotográfia úttörője, festészeti akadémiáján pedig olyan kiválóságok kezdték meg tanulmányaikat, mint Zichy Mihály vagy Lotz Károly.
A kiállítást Varga Tamás kultúráért felelős alpolgármester nyitotta meg, aki üdvözölte a kiállítást és örömét fejezte ki, hogy Szentes és Békéscsaba között egyre szorosabb a művészeti együttműködés. Megnyitóbeszédében gratulált a díjazottaknak, méltatta a fotókör munkáját, illetve egy szentesi élményét is megosztotta a közönséggel.
Nagy István, a Szentesi Fotókör vezetője gondolatokat osztott meg a kiállítás létrejöttéről, a zsűrizés folyamatáról és a fotókörben zajló szakmai munkáról. Kiemelte, hogy egyre többen alkalmazzák a nagyobb szakmai tudást igénylő, archaikus fotótechnikákat.
A kiállítás plakátjára került különdíjas fotó Dudás Szabolcs Felhők a tavon című camera obscurával készült platinotípiája, mely a platinaszemcsék által rendkívül gazdag, szürke árnyalatokat jelenít meg, különösen az ezüstszürke tartományban.