A Hajrá Békéscsaba frakcióvezetője elmondta: négy évvel ezelőtt, amikor a Modern Városok Program elindult, nem gondolta volna, hogy ennyi sikeres eredményről számolhatnak be ma a megyeszékhelyen. Juhász István kiemelte: az M44-es gyorsforgalmi út fejlesztése jól halad, így reméli, hogy még idén elkészül a Kondoros-Békéscsaba szakasz. A frakcióvezető beszélt a Békéscsaba Vagyonkezelő Zrt. jogszabályokba ütköző eljárásrendszeréről, amely miatt az önkormányzat évente több, mint tíz millió forintot bukott 2011 óta.
– A vagyonkezelő nem a helyi lakásrendeletnek és a lakásbérleti szerződéseknek megfelelően számlázott. Nem szedte be a bérlőktől a közösköltséget, ami a kötelessége lett volna. Úgy tűnik, hogy jogszabálysértő magatartást folytatott. Várjuk a Békéscsaba Vagyonkezelő Zrt vezérigazgatójának, Kozma Jánosnak a beszámolóját és azokat a kimutatásokat, amelyek alapján a közgyűlés állást foglalhat – fogalmazott a frakcióvezető. A gyermekétkeztetés kiszervezése kapcsán azt mondta: jelenleg még az előkészítő munka zajlik, de a cél, hogy a város megfelelő és jó minőségű ételt biztosítson a gyermekeknek.
Az 5. számú választási kerület képviselője a folyamatban lévő sportberuházásokról és a költségvetés átszervezéséről beszélt. Szigeti Béla hangsúlyozta: a közgyűlés tavasszal, a járvány elején 100 millió forint tartalékot tett félre a helyi sport számára. Mindezt azzal a céllal, ha enyhül a helyzet, akkor az összeg egy részét felszabadítsák az egyesületeknek. Kiemelte: most 39 millió forintot csoportosítottak vissza a sportszervezetek támogatására.
– Békéscsaba történetében ilyen sportfejlesztések még nem voltak. Gondban vagyunk akkor, ha fel kell sorolni, mégis hány beruházás megy végbe, illetve hány fejeződött be. Elég csak a Röplabda Akadémia megépülésére, a Sportok Házának felújítására gondolni, de hamarosan új sportcsarnok és versenyuszoda épül. Látszólag nagyon fontos beruházás a Wenckheim-turista út, amely a mindennapokat is érinti, hiszen a városban egyre többen kerékpároznak – tette hozzá a képviselő. Hozzáfűzte: úgynevezett „dirt-pálya” is épül, amely részben kiválthatja az extrém-sport pályát, amelyet nemrég a MÁV pálya emllé helyeztek át.