Folyamatos a köznevelés digitális átállása és fejlesztése – az elmúlt tanévben 45 ezer laptopot osztottak ki hazai és uniós forrásból, további 6 ezret pedig hazai forrásból. A sarkadkeresztúri általános iskola 2011 óta folyamatosan pályázik ilyen informatikai fejlesztésekre, amelyeket a diákok mellett a pedagógusok is lelkesen használnak.
Az alig több mint 1500 főt számláló Sarkadkeresztúr általános iskolájába jelenleg 81 diák jár. A helyi iskola sikeres pályázatainak köszönhetően az itt tanulók mindegyike olyan termekben tanul, ahol napi szinten használják az interaktív táblákat és az egyéb informatikai eszközöket.
Az iskola pedagógusai szerint látványosabban és élvezhetőbben mutathatják be a tananyagot a diákoknak a digitális táblán, emellett a táblagépeken és a laptopokon egyéni feladatokat is adhatnak a fiataloknak.
A szakemberek szerint ez a korosztály már természetesen és aktívan használja az internetet és a mobilkommunikációs eszközöket, akár az iskolai házi feladat elkészítéséhez. Nagy intenzitású és nagy mennyiségű ingerek világában éppen ezért magától értetődő, ha a pedagógusok az informatikai eszközöket használják a tananyag átadására.
– A mai általános iskolások már úgy születnek, hogy ezekkel a technikákkal nagyon jól tudnak bánni. Teljesen másképpen gyűjtik az ismereteiket, mint az előző generációk. Ők előnybe részesítik a képi megjelenést a szöveggel szemben. Az a tapasztalatunk, hogy az órán is sokkal jobban szeretik, ha nem a tanár magyarázza el számukra a tananyagot, hanem valamilyen interaktív formában ők is részt vehetnek a feldolgozásában – hangsúlyozta Nagyné Nagy Katalin, az Okányi Általános Iskola Sarkadkeresztúri Tagintézményének vezetője.
Ezt felismerve 2011 óta a sarkadkeresztúri tantestület minden tagja megtanulta a táblák használatát és a digitális tananyagszerkesztést is – emelte ki a tagintézményvezető. Nagyné Nagy Katalin hozzátette: ezt azért tartották fontosnak, mert véleményük szerint ki kell használniuk azt a tudást, amivel a mai gyerekek rendelkeznek a digitális világban.