A megyeszékhely polgármestere kitért arra, hogy helyes döntés volt tavasszal az összesen 700 millió forintos veszélyhelyzeti tartalék létrehozása, mert megmaradt a város fizetőképessége. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy Békéscsaba számos előre tervezett bevételtől esik majd el. Kitért arra, hogy többek között a gépjárműadó elvonás miatt 200 millió, az ingyenes parkolás miatt 40 millió, az idegenforgalmi adó kiesése miatt ugyancsak 40 millió forintos bevételtől esett el az önkormányzat.
A szeptemberi közgyűlésen a gyermekétkeztetés kiszervezésével kapcsolatos előterjesztés is arra hivatkozott, hogy komoly anyagi terhet jelent az önkormányzatnak a koronavírus-járvány, ezért át kell gondolni bizonyos tevékenységeket.
– Megnézzük, hogy a jelenlegi intézményi működtetés helyett esetleg egy vállalkozási üzemeltetést nyújt-e előnyöket. De olyan garanciákat szeretnénk – ha egyáltalán létrejön az együttműködés – a vállalkozó számára állítani, amely biztosítja valamennyi dolgozó átvételét, illetve beruházásokat a város főzőkonyháiban, illetve a tálalókonyháiban. Nem megengedhető, hogy a térítési díjak jelentős mértékben emelkedjenek – emelte ki a megyeszékhely polgármestere.
A Békéscsaba Vagyonkezelő Zrt. beszámolója kapcsán Szarvas Péter kitért arra, hogy 2-3 hónapja derült ki az a megdöbbentő eset, hogy a cég egy olyan rossz gyakorlatot folytatott, amit jogszabálysértőnek lehet minősíteni.
– Tíz éven keresztül évente körülbelül 11-12 millió forintot feleslegesen fizetett ki a társasházakat üzemeltető cégek számára. A tényállás azt mutatja, hogy az önkormányzati lakásokban élő bérlők helyett a társasházi közös költséget a vagyonkezelő zrt. kifizette, holott a város idevonatkozó rendelete és a megkötött bérleti szerződés nem így rendelkezik – tájékoztatott Szarvas Péter.
A polgármester hangsúlyozta, hogy a novemberre bekért, az ügy kivizsgálásáról szóló beszámoló alapján döntenek a további lépésekről.