Módszertani börze a Lencsési Óvodában

 

Mozgásfejlesztésből kaptak ízelítőt a Békés megyei óvodapedagógusok Békéscsabán, a Lencsési Óvodában rendezett módszertani börzén. Ezzel a bemutatóval indult a Tavaszi Pedagógiai Napok programsorozata.

Mint azt Simon Nóra Edina, az Oktatási Hivatal Békéscsabai Pedagógiai Oktatási Központja főosztályvezetője elmondta: a hivatal – számos más feladata mellett – nagyon fontosnak tartja, hogy különgöző módokon szakmai segítséget nyújtsanak a Békés megyei pedagógusoknak.

–  A Tavaszi Pedagógiai Napok keretében minden intézménytípusban és minden nevelési fokon szeretnénk olyan segítséget, tanácsot adni és olyan jó gyakorlatokat bemutatni, amelyekből a pedagógusok meríthetnek, és amelyeket akár már másnap tudnak alkalmazni a pedagógiai munkájuk során. A Lencsési Óvoda az Oktatási Hivatal bázisintézménye. A bázisintézményeknek egyébként az a feladatuk, hogy bemutassák azokat a bevált pedagógiai módszereiket, amelyek más intézmények pedagógusai számára is adaptálhatók lehetnek – jegyezte meg Simon Nóra Edina, hozzátéve, hogy a Lencsési Óvoda ebben az intézménytípusban kiválóan össze tudja fogni az óvodapedagógusokat, és be tudja nekik mutatni a jó gyakorlatait.

 

A téma: a sajátos nevelési igényű gyermekek integrált nevelése az óvodában

 

Dr. Erdeiné Gergely Emőkétől, a Lencsési Óvoda vezetőjétől megtudtuk, hogy a módszertani börzén a sajátos nevelési igényű gyerekek mozgásfejlesztéséből tartottak bemutató foglalkozást.

–  A foglalkozáson, Bartók Nóra óvodapedagógus vezetésével a mozgásfejlesztésből kaptak ízelítőt az ideérkezők. Az integrált nevelés lényege, hogy a valódi integráció megtörténjen. Ha egy sajátos nevelési igényű gyermeket behelyezünk egy átlagosan fejlődő csoportba, attól nem válik integrálttá a folyamat. Ha viszont minden szakmai, emberi és tárgyi feltételt megteremtünk, akkor mondhatjuk, hogy megkezdődött az integráció – fogalmazott dr. Erdeiné Gergely Emőke.

Az óvodavezető elmondta azt is, hogy a Lencsési Óvoda mindhárom telephelyén fogadnak – szakvélemény alapján és kijelölés útján – sajátos nevelési igényű gyerekeket. A Napsugár oviban, amelynek tornatermében a bemutató is zajlott, úgy alakítottak ki termeket már több mint 15 éve, hogy a mozgássérült, hallássérült, vak kisgyermekekkel is hatékonyan tudjanak foglalkozni, és az óvodapedagógusok is felkészültek a speciális területekre.

A tornateremben Bartók Nóra olyan gyakorlatsort mutatott be, amelynek elemeinél egyszerre több dologra is kellett figyelni. A gyerekek mosolyogva léptek a nyomdokaiba, tapsoltak, ugráltak, labdát pattogtattak és közben még szóbeli feladatokat is megoldottak úgy, hogy közben mindezt változatos játékként élték meg. A koncentrációjukat még az sem zavarta, hogy óvónénik és óvóbácsik figyelték őket. A pedagógusok közül pedig a bemutató végén többen megjegyezték, hogy a gyakorlatok egyes elemeit érdemes lesz a saját óvodájukban is beépíteni a foglalkozásokba.

Megosztás:

Címke: , , , , , ,