Az ünnepek után megtelt vásárlókkal az egyik békéscsabai áruház. A legtöbben vásárlási szándékkal érkeztek, de volt, aki a karácsonyi ajándékát szerette volna visszaváltani. Ha egy árucikk sérült, hibás, illetve nem működik, akkor a jótállásról szóló dokumentum érvényesítésével az üzlet köteles a terméket megjavíttatni, kicseréln, vagy visszafizetni az árát.
Amikor ott jártunk, az egyik férfi az ajándékba kapott turmixgépet vitte vissza, ugyanis már van otthon ilyen készüléke. Az üzlet a blokkal együtt visszavette a terméket, az összeget pedig ajándékkártyára töltötte fel. Ugyanakkor ilyen esetekben a boltok nem kötelesek erre, de a fogyasztóbarát üzletek zöme biztosítja ezt a lehetőséget.
– Nincsen törvényi kötelezettségünk arra, hogy kicserélünk egy olyan működő terméket, ami nem tetszik a vásárlóknak. Mi a törvényi kötelezettségen felül már novemberben azt javasoltuk vásárlóinknak, hogyha karácsonyra veszik az ajándékot és annak nem fog tetszeni a mérete, a színe, a típusa vagy a márkája, akkor az eredeti csomagolásban, blokkal, számlával együtt hozza vissza. Ezeknek a termékeknek az összegét január 31-ig levásárolhatják, vagy feltöljük a pénzt az ajándékkártyára – ismertette Gyökös Attila, a békéscsabai MediaMarkt áruház igazgatója.
Online vásárlás esetén egyértelműbb a helyzet, hiszen a jótállási, szavatossági igények intézése mellett a webáruházak két hétig a hibátlan árucikkeket is kötelesek visszavenni, de csak az átvételtől számított 14 napon belül.