Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a közelmúltban beszélt arról, hogy a magyarországi gyorsforgalmi úthálózat mintegy 1300 kilométer hosszú, amelyet a következő években, több mint háromezer milliárd forintból 2400-2500 kilométerre szeretnének fejleszteni. Ennek egyik eleme az M47-es – Szeged-Békéscsaba-Debrecen – gyorsforgalmi út, amelynek ütemezéséről Herczeg Tamás országgyűlési képviselőtől kaptunk információkat.
Mint azt Herczeg Tamás elmondta, az M47-es esetében a terv az, hogy – hasonlóan a készülő M44-eshez – az is kétszer kétsávos gyorsforgalmi út lesz. Először itt is a nyomvonal kijelölése, a környezetvédelmi engedélyezés lefolytatása történik meg, a tervek szerint 2019 második felére.
– Ezt követően az engedélyes tervek és a kiviteli tervek, építési tervek készülhetnek el körülbelül 2021 végére. Optimális esetben 2022-ben zajlik majd a területszerzés és kiviteli közbeszerzési eljárás. Ezek után, vagyis várhatóan 2023 elején indulhatnak a régészeti munkálatok, és 2023 végén kezdődhet a földmunkákkal a kivitelezés – tudtuk meg Herczeg Tamástól.
Az országgyűlési képviselő szerint kivitelezésre legalább három évet szükséges számolni, ha tehát lesz forrás a teljes, Szegedtől Berettyóújfaluig terjedő szakasz egy időben történő megépítésére, akkor 2027 elején várható az átadás. Ha egyszerre nem lesz elegendő keret, akkor pedig szakaszosan, a pénzügyi források biztosításának a függvényében lehet készen a gyorsforgalmi út.