Ahogy arról a korábban beszámoltunk, pénteken megindult a közlekedés az M44-es Békéscsaba és Kondoros közötti, újonnan elkészült szakaszán. A gyorsforgalmi út egy balesetveszélyes útszakaszt váltott ki, ahol sok esetben a vadvonulás okozott jelentős károkat.
– Békéscsaba környezetében két nagyon komoly vadátjáró létesült, biztosítva az áthaladást az itt mozgó vadállománynak. Ez azért is fontos, mert a gyorsforgalmi út észak-déli irányban jelentősen átvágja a vándorlási útvonalaikat – emelte ki Poliák Pál, az egyesület egyik koordinátora. Hozzátette, az egyesület örömmel üdvözölte, hogy a megye gazdaságát is szem előtt tartva, a közel harminc méter széles vadátjáró alatt egy gyorsforgalmi út is kiépült.
Az átjáró az egyesület zöldfolyosó-projektjébe is illeszkedik.
– Már másfél kilométernyi dűlőút-szélt fásítottunk, cserjésítettünk újra, további két és fél kilométer pedig már ki van mérve. Egy-egy ilyen nagy beruházás sokat kivesz a tájból, az így elveszett ökoszisztémát pedig valahogyan pótolni kell – hangsúlyozta Ulbert Zoltán, a Hatvanezer Fa Egyesület elnöke. Mint mondta, a következő fásítási munkák – amelyek során javarészt cserjékkel dolgoznak – Mezőberény, Kamut és Murony hármas határán zajlanak majd, mintegy 25 kilométeres szakaszt felölelve.