A tervek szerint októberben adják át az M44-es gyorsforgalmi út középső szakaszát. A Tiszakürttől Kondorosig terjedő 62 km hosszú útszakasz a településeket is elkerüli, ezzel jelentősen gyorsítja és biztonságosabbá teszi a közlekedést Budapest irányába.
Az M44-es gyorsforgalmi út Kondoros-keleti kivezetőjénél kezdődött szerdán a Magyarországon jelenleg zajló leghosszabb útépítési beruházás bemutatása. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. igazgatója elmondta: a Kondorosi szakasz végét jelentő csomópontnál a 44-es számú főút külön szintben lesz átvezetve az épülő M44–es felett. Ugyanakkor, amíg a Kondoros-Békéscsaba szakasz el nem készül, ez egyben egy ideiglenes végcsomópontként is szolgál. Pántya József hozzátette: októbertől Tiszakürtnél lehet majd felhajtani az elkészült gyorsforgalmi útra, és Kondoros után az ideiglenes végcsomóponton keresztül lehet majd visszatérni a 44-es számú főútra. A 2x2 sávos, 62 km-es szakasz kiszámítható idejű, jóval biztonságosabb közlekedést biztosít majd mint a jelenlegi 44-es számú főút.
Herczeg Tamás országgyűlési képviselő arról beszélt: a megye leszakadását szimbolizálta, hogy nem volt autópálya, autóút. Ez jelentősen visszavetette a térség gazdasági fejlődését. Az M44-es gyorsforgalmi út megépítése több szempontból is lényeges beruházás, és nagymértékben hozzájárul ahhoz, hogy a megye leszakadása mérséklődjön, Békés végre csatlakozni tudjon az ország gazdasági vérkeringéséhez. Magyarországon nem volt még példa arra, hogy egy ilyen hosszúságú útszakaszt átadjanak, és a munka ezzel nem áll meg, folytatódik Békéscsaba felé a gyorsforgalmi út építése, valamint a Tisza vonalától Kecskemét irányába is – hangsúlyozta Herczeg Tamás.
A Duna Aszfalt és a Hódút konzorciuma a Tiszakürt és Kondoros közötti gyorsforgalmi út harmadik szakaszát jelentő, Csabacsűd és Kondoros közötti rész kivitelezését 2017 januárjában kezdte el. Lehel Zoltán innovációs főmérnök, a Duna Aszfalt Kft. szóvivője a munkálatok nagyságát érzékeltetve elmondta: a közel 2 és fél éves időszak alatt 500 ezer köbméter homokos kavicsot és egymillió-hatszázötvenezer köbméter töltést építettek. Ezzel félméter vastagságban, gyakorlatilag a 26 négyzetkilométer területű Velencei tó egyötödét be tudták volna borítani. Csúcsidőben volt olyan, hogy 80-100 teherautóval, plusz vasúttal szállították az építési anyagokat, és egyszerre 150 ember dolgozott – tájékoztatott a Duna Aszfalt Kft. szóvivője.
– A Tiszakürt-Kondoros közötti szakasz a közlekedés gyorsítása szempontjából is legfontosabb része az M44-es gyorsforgalmi út beruházásnak – hangsúlyozta Dankó Béla. Az országgyűlési képviselő hozzátette: Kondoros és Békéscsaba között nincs település a jelenlegi 44-esen. Kétsoprony mellette van, nem megy át az út rajta, és Tiszakürt után is aránylag jól járható már a 44-es főút. Így ez a 62 km-es szakasz sokat fog segíteni azon, hogy a térség gyorsabban elérhető legyen, és a Békés megyeiek is sokkal rövidebb idő alatt el tudjanak jutni a főváros felé – mondta Dankó Béla.
A tervek szerint a gyorsforgalmi út 2020 közepére Békéscsabáig is elkészül. Az M44-es fürjesi csomópontjának átadását pedig 2021 elejére tervezik.