Történelmi pillanatnak nevezte a közlekedési hatósági ügyekért felelős helyettes államtitkár az M44-es gyorsforgalmi út Kondoros-Békéscsaba közötti szakaszának kivitelezését elindító ünnepséget. Ezzel az utolsó ütem munkálatai is elkezdődnek, és várhatóan 2020 végére - 2021 elejére már egy kétszer kétsávos út köti össze a fővárost a Békés megyei megyeszékhellyel.
Az M44-es Békéscsaba-Kondorost összekötő szakasza 17,6 kilométer lesz, és 41,4 milliárd forintnyi hazai forrásból épül meg a Duna Aszfalt Kft. kivitelezésében. A M44-es gyorsforgalmi út kiépítését – csakúgy mint a hazai úthálózat bővítését – kiemelt beruházásként kezeli a kormány – hangsúlyozta Tóth Andor Nándor.
– Jelenleg Magyarországon az autósztrádák, azaz a gyorsforgalmi utak hossza 1430 kilométer, amely várhatóan 2024-re több mint 2000 kilométer lesz. Ezzel a szintlépéssel Magyarország Európán belül is az élmezőnybe fog tartozni - emelte ki Tóth Andor Nándor, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium helyettes államtitkára.
A most készülő M44-es útszakasz, annak a Kelet-Nyugat gyorsforgalmi úthálózatnak a része lesz, amely Gyulát és az osztrák határt köti majd össze – mondta el a közlekedési hatósági ügyekért felelős helyettes államtitkár. Tóth Andor Nándor hozzátette: így a Békéscsaba és Kecskemét között épülő gyorsforgalmi út abba a tervezett M8-as autópályába csatlakozik majd az M5-ös autópályán keresztül, amely az M6-os és M7-es sztrádákat is össze fogja kötni.
– Ha a teljes szakasz megépül Kecskemét és Békéscsaba között, akkor 45 perccel rövidebb idő alatt jutunk Budapestre. A jobb közlekedés révén nagyobb beruházások is jöhetnek a térségbe, erre az ország többi részén már van példa. Ha megépül az M44-es akkor gyorsabb és biztonságosabb lesz a közlekedés - hangsúlyozta Vantara Gyula országgyűlési képviselő, Békés megye fejlesztési biztosa.
Vantara Gyula kiemelte: a beruházásnak köszönhetően Békés megye is csatlakozik Magyarország gazdasági vérkeringéséhez, ami a lakosság életszínvonalát is emeli majd.
A kivitelezőnek a Békéscsaba-Kondoros szakasz első ütemével 2019. végére kell elkészülnie.
– Ezt a 17,6 kilométert három szakaszra bontva valósítjuk meg. Az első egy kilométeres szakasz kapcsolódni fog a 60 kilométeres Tiszakürt-Kondoros szakaszhatárhoz. Ennek az egy kilométeres szakasznak a befejezési határideje összhangban van a 60 kilométeres nagy szakasznak az átadási határidejével - tájékoztatott Pántya József, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. útfejlesztési igazgatója.
A második szakasz a 16,6 kilométeres úgynevezett főpálya kivitelezése lesz, amellyel elérik Békéscsaba térségét - a 44-es és 47-es utak csomópontjánál 2020 második negyedévére. Harmadik elemként a Fürjesi úti csomópont is elkészül a beruházásból 2021 elejére.