Az elmúlt évben 10%-kal nőtt az eladott húsvéti szezonális édességek értéke hazánkban.
Az édességgyártók idén további forgalomnövekedést várnak az édességek értékét tekintve, miközben az eladott édességek mennyisége változatlan lehet. Ez pedig úgy lehetséges, hogy a magyar emberek már a desszertek frontján is a kiváló minőséget, a prémium termékeket keresik – mondta Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke.
Évről évre folyamatosan és fokozatosan nő itthon a minőségi és prémium édesség iránti kereslet. Mind többen választják tudatosan a kiváló alapanyagokból előállított, magas hozzáadott értéket képviselő termékeket, többek között a magas kakaótartalmú csokoládét, teljes kiőrlésű kekszeket, puha gumicukrokat és különleges édességeket, például a tavalyi év egyik slágerét, a természetesen rubinvörös csokoládét.
A csokinyúl és csokitojás több évtizedes uralma azonban az újdonságok mellett sem tört meg. Ez a két figura teszi ki a teljes húsvéti édességpiac körülbelül 80 százalékát, ami nem csoda, mert a húsvéti kultúrkörhöz a tojás, mint az újjászületés szimbóluma és a nyúl kapcsolódik a legerősebben.
Forrás: Ridikül