Nagy megfejtést ezúttal sem kell várni, az egyik legfontosabb tennivaló továbbra is a szabályok betartása. Ha csak erre törekedne mindenki, már ettől is jelentősen kevesebb baleset történne Békéscsabán és a környék útjain. Az egyik legjellemzőbb helyi sajátosság, hogy nálunk nem a gyorshajtás a legfőbb baleseti ok, hanem az elsőbbségi szabályok be nem tartása. Ez leginkább annak tudható be, hogy rengeteg kerékpáros van, közülük pedig sokan vannak, akik többnyire ajánlatként, eldöntendő lehetőségként tekintenek a közlekedési szabályokra.
Érdemes tudatosítani, hogy elsőbbségünk akkor van, ha megadják. Ezt a közhelyesnek tűnő kijelentést nyilván minden közlekedő ismeri. Ahogyan az sem egy ismeretlen fogalom, amely szerint a közlekedők joggal bízhatnak abban, hogy a többi közlekedő is betartja a szabályokat. De valóban bízhatunk ebben? Jó lenne, ámde a feltételes mód használata ezúttal indokolt. Jó lenne, ha bízhatnánk benne. Kevesebb baleset, sérülés, anyagi kár, macera lenne és kevesebb haláleset történne. Idén eddig hárman haltak meg közlekedési balesetben.
Szombati Andrea, a Békés Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóreferense rutinos interjúalany, biztosan ki tudná találni, hogy mit szeretnénk kérdezni. A téma ugyanis állandó.
Pap Péter kerékpár műszerész tapasztalatai szerint a zord idő ellenére megkezdődött a szezon, a leggyakoribb igény ilyenkor az általános karbantartás.
– Sokan tapasztalják, hogy nehéz hajtani a kerékpárt, megereszkedtek a gumik, nem kellőképpen olajozottan működik a szerkezet – foglalta össze. Azt is elmondta, hogy a téli pihenőt követően érdemes alaposan szemügyre venni a bringát, ellenőrizni az általános állapotát. A gumi repedezettsége szabad szemmel is jól látszik és a láncszemek állapota is könnyedén megállapítható. – Egy kis kenéssel sokat segíthetünk, de érdemes külön figyelmet szentelni a csavarok feszességére is. Ha valamelyik kilazult, akkor húzzunk rajta egy keveset – részletezte.
Pap Péter arra is kitért, hogy a hozzá érkező bringák nagyon vegyes képet adnak. Van, aki ad a biciklijére, s van, aki pedig hosszú ideig elhanyagolja, ügyet sem vet rá. Évekkel lehet meghosszabbítani egy-egy kerékpár élettartamát akkor, ha megkapja a megfelelő törődést. Mindent egybevetve a bringák jó része siralmas állapotban van.