A térség országgyűlési képviselője hangsúlyozta, hogy a többihez hasonlóan, 2500 féle ügykört lehet elintézni ebben a kormányablakban is. Mint mondta: a kormány célja az volt a közigazgatási reformmal, hogy minél gyorsabban és minél könnyebben lehessen egy helyen ügyet intézni. Herczeg Tamás ismertette: csak 2021-ben 37 500 ügyfél vette igénybe a MÁV kormányablakot.
– Egyre többen veszik igénybe a vasútállomáson lévő, kiválóan akadálymentesített kormányablakot. Hamarosan még nagyobb rohamra lehet számítani, hiszen az év közepéig körülbelül hárommillió okmány jár le Magyarországon. Erre a kormányablakra egyébként az is jellemző, hogy nem csak a környékről érkező békéscsabaiak veszik igénybe, hanem a vonattal vagy autóbusszal, a távolabbi pontokról érkezők is – fogalmazott. Hozzátette: 212 millió forint érkezik a megyébe azzal a céllal, hogy Eleken és Battonyán is létesítsenek kormányablakokat, ezzel tovább növelve a hálózatot.
A Békéscsabai Járási Hivatal hivatalvezetője aláhúzta: az alapvető célkitűzésük az volt, hogy tehermentesítsék a Szabadság téren található kormányablakot.
– Az ügyfelek érdekében is jobb, ha azok, akik ebben a városrészben laknak, illetve vasúton vagy autóbusszal érkeznek a környező településekről vagy akár más megyéből, itt helyben el tudják intézni az ügyeiket, hiszen azzal is csökken az utazási idő, hogy nem kell bemenni a belvárosba – emelte ki Gulyás György. Hozzátette: az ügyfelektől folyamatosan pozitív visszajelzéseket kapnak, amelynek egyik fokmérője a várakozási idő, amely csupán tíz perc.
A 75 ezredik ügyfél Vadi Tímea volt, aki elfelejtette az Ügyfélkapu jelszavát, így a belépéshez kért segítséget a hivatal munkatársaitól. Kérdésünkre elmondta: mindig ezt a kormányablakot választja, mivel közel van a lakóhelyéhez és könnyedén talál parkolóhelyet, valamint kedvesnek tartja az itt dolgozókat.