A beugró három kisfilm megnézése és az alapján a kérdések megválaszolása, azaz az első forduló.
– A kamara izgalmas, négy-hat perces kisfilmeket készített szakmákról a továbbtanulás előtt álló fiataloknak, amellyel díjat is nyert – mondta Mészárosné Szabó Anna szakképzési osztályvezető. – Ezek közül tudatosan olyanokat is választottunk, amelyet ritkán választanak a fiatalok, mert nem tudják, hogy mivel foglalkozik például a kárpitos. Az autószerelők munkájával nagyjából tisztában vannak, de még mindig az a sztereotípia él a gyerekek fejében, hogy a gépjármű-mechatronika, ahogy most az autószerelőket hívják, nyakig koszos, olajos munka. Pedig már itt is elengedhetetlen a számítógép. Az ács szakma szintén nem a legkeresettebb. A kisfilmek megnézése közben arra is választ kapnak a fiatalok, hogy kiknek ajánljuk az adott szakmát. Az ácsoknak például elengedhetetlen a jó térlátás és a matematikai készség.
A Kulturális és Innovációs Minisztérium által támogatott verseny második fordulójában társasjátékot kell tervezniük a gyerekeknek. Ez lehet tábla-, kártya-, kvíz-, logikai, ügyességi, fejlesztő, memória játék vagy éppen puzzle is, a csoportokra bízzuk. A társasjátékokat Sáfár Attila, a „Társasjáték Klub a Vasutasban” csoport vezetője, Molnár Pál Márton, a Birodalom Bajnoka társasjáték tervezője és Mészárosné Szabó Anna zsűrizi majd és a legjobbat a kamara megvalósítja.
A harmadik fordulón a továbbjutott csapatok személyesen egy interaktív nap keretében mérhetik össze ügyességüket különböző típusú írásbeli és gyakorlati jellegű feladatok megoldásával Békéscsabán, a Liget Ifjúsági Térben. Innen senki nem távozik üres kézzel, az első három helyezett csoport pedig értékes nyereményekkel gazdagodik. A versenyre a vetelkedo@bmkik.hu címen lehet jelentkezni. A program a Kulturális és Innovációs Minisztérium támogatásával valósul meg, a GFA-KA-KIM-17/2022/TK/02 szerződés keretében.
Forrás: Békés Megyei Kereskedelmi és Iparkamara