A Munkácsy Mihály Múzeumban június 22-én a múzeumok éjszakáján nyílt meg a „Túl édes… - A giccs határai” című kiállítás.
- A giccs számos művészeti ággal határos. A néprajzban, a képzőművészetben, a zenében és a filmművészetben is előfordulhat A giccs a művészetek eszközeit használó, a művészet látszatát keltő, többnyire kereskedelmi természetű és célú alkotás, olyan amely az érzelmekre hat - nyitja gondolatait a múzeum igazgatója.
Ando György kiemelte, hogy a tárlat rendhagyónak számít a szépművészeti értékekeket közvetítő múzeum életében. Hozzátette: érdekes módon a látogatónak teszik fel a kérdést, a nézőnek saját magának kell eldöntenie, hogy hol a határ, számára mennyire giccses egy-egy tárgy.
A kiállításon többek között a Micsoda nő című film jelenetei is felvillannak. A szervezők különböző fejezetekre osztották és szöveges magyarázattal is ellátták a tárlatot, ezzel is bemutatva, hogy milyen dilemmákat vetnek fel az adott részben elhelyezett tárgyak.
- Az egyik egy konyhai enteriőr, amelyben tulajdonképpen egy két világháború közötti és egy nagyjából 40 évvel ezelőtti hangulatot teremtettünk meg egymással párhuzamosan Konyhatündér címen. A következő blokkban népviseletet utánzó, mini szabászati remekművekbe öltöztetett műanyag babákat állítottunk be egy vitrinbe - fogalmazott Gyarmati Gabriella, a Munkács Mihály Múzeum művészettörténésze.
A különleges tárlatnak van egy, a vallásossághoz kapcsolódó tárgyakból álló része, de a múzeum munkatársai egy külön gyermeksarkot is berendeztek. A túldíszített ülőgarnitúrát és gobelineket bemutató neobarokk rész leglátványosabb darabja pedig az a porcelán szoborról készült fotó, amely Michael Jacksont és majmát örökíti meg aranykeretben.
A tárlat az év végéig látható a Munkácsy Mihály Múzeumban.