Békés vármegyében a 9 járási hivatalhoz tartozó 18 kormányablak biztosítja az ügyintézés lehetőségét az állampolgárok számára. A kormányablakok jelentőségét dr. Rákóczi Attila, a Békés Vármegyei Kormányhivatal főigazgatója hangsúlyozta.
– A kormányablakok általános kérelembefogadó helyszínné váltak, ami állampolgári szempontból azt jelenti, hogy több, mint 3000 ügyet lehet egy helyen, kulturált környezetben és megfelelő minőségben elintézni. Továbbá amely ügy nem a kormányablakhoz tartozik és egyéb jogszabály nem rendelkezik róla, azokkal is felkereshetőek az intézmények – fogalmazott a főigazgató.
Az ünnepségen 15-en vehették át bizonyítványukat, miután sikeresen elvégezték a közelmúltban lezárult online kormányablak-ügyintézői képzést. Az okleveleket a Békés Vármegyei Kormányhivatal főigazgatója, valamint dr. Kása Róbert, a Hatósági Főosztály vezetője adta át.
– Rendkívül fontos azon kollégáink képzése és szakmai ismereteinek a bővítése, akik a kormányablakokban látják el a feladatokat. Hiszen ők azok, akik elsőként találkoznak az ügyfelekkel, az ő teljesítményük alapján ítéli meg az állampolgár az ügyintézésnek a minőségét, és magát a hivatalt is – emelte ki dr. Rákóczi Attila.
A résztvevők között megtalálhatóak olyan tisztviselők is, akik több évtizedes munkatapasztalat után vállalták a digitális képzést – példás elhivatottsággal.