Papírtakarékos irodák a kormányhivatalban – gyulai főosztályé az első elismerés

2025. július 4. 13:39 | Bimbó Lajos

A Békés Vármegyei Kormányhivatal sajtónyilvános eseményen adta át a Papírtakarékos Iroda Programjának első elismerését, amelyet a gyulai székhelyű Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Hulladékgazdálkodási Főosztály vehetett át. Az elismeréssel együtt egy néhány plakett is járt, amelyeket a főosztály irodáiban helyeznek ki, jól látható helyre.

Dr. Rákóczi Attila főigazgatója elmondta, a Békés Vármegyei Kormányhivatalnak fontos célkitűzése, hogy a rábízott hatósági ügyeket minél gyorsabban, hatékonyabban tudja elvégezni, határidőre meg tudja hozni azokat a döntéseket, amelyek miatt az ügyfelek a hatósághoz fordulnak.

– Mi azonban ennél sokkal többet gondolunk a közigazgatásban történő munkánk felelősségéről, hiszen abban is kell gondolkodjunk, hogy ezt minél fenntarthatóbb módon, az erőforrásokkal való optimális gazdálkodással tudjuk elérni. Ennek egyik fontos tényezője, hogy mennyi papírt, nyomtatópapírt használunk. Mindannyiunk számára ismert az a tény, hogy a papír előállítása mekkora környezetterheléssel jár, gondolok itt az erdőkre, a vizekre. Fontos célkitűzésünk volt, ebben a működésben is, hogy ezt a fenntarthatósági szemléletet, tehát a jövő generációnak való megfelelést is biztosítani tudjuk – ismertette dr. Rákóczi Attila.

 

 

Dr. Takács Árpád főispán számos munkacsoportot hozott létre a kormányhivatalon belül ennek a szemléletnek a végrehajtására. Ennek egyik tagja az elektronikus ügyintézést támogató-segítő munkacsoport, amely mellett működik auditáló bizottság. A bizottság felhatalmazást kapott arra, hogy megvizsgálja a szervezeti egységeket és objektív mérőszámok alapján meghatározza azt, hogy alkalmas-e az adott szervezeti egység a Papírtakarékos Iroda elismerésének odaítélésére.

A mostani díjazott, a Békés Vármegyei Kormányhivatal Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Hulladékgazdálkodási Főosztálya olyan hatékonyan tudott dolgozni, hogy közel kilencvenkilenc százalékkal leszorította a papíralapú ügyintézést, amely a korábbi időkben havonta 30-40 ezer kinyomtatott oldal volt. Az elismeréssel együtt több plakettet is átvehetett dr. Katona Csaba főosztályvezető, hogy a főosztály irodáiban jól látható helyen kirakva hirdesse az elért eredményt és a papírtakarékos iroda címét.

 

 

Dr. Rákóczi Attila kiemelte: a hivatal osztályai mindent eszközzel azon vannak, hogy tovább csökkentsék a papírfelhasználást az ügyintézések során, ám ehhez a lakosság, az ügyfelek segítsége is fontos.

– A legnagyobb partnereink az ügyfelek. Ha az ügyfél maga kezdeményezi az elektronikus ügyintézést, digitális állampolgárrá válik, kezdeményezi az úgynevezett DÁP-regisztrációját, az minket is arra sarkall, hogy elektronikusan tartsuk vele a kapcsolatot. Ezzel nemcsak ezt a fajta tevékenységet támogatják, hanem a saját maguk idejükből is tudnak spórolni, energiát, időt, amellyel sokkal hatékonyabbá tudnak válni – hangsúlyozta dr. Rákóczi Attila.

 

 

A Békés Vármegyei Kormányhivatalnak fontos célja, hogy minél inkább kiterjessze ezt a programot valamennyi szervezeti egységére, ám vannak olyan eljárások, szabályok, amelyek során továbbra is használni kell a papíralapú munkavégzést, de ez az ügyfél érdekében történik.

 

Galéria

További programok »

FEL