A hét elején az óvodákban is elkezdődött az új nevelési év és a korábbi esztendőkhöz képest megváltozott az adminisztráció, mivel azt már az új OviKRÉTA rendszerben vezetik szeptember elsejétől az óvodapedagógusok.
– Az igazgatók és az adminisztrátorok mindent látnak a felületen, be tudnak lépni azokra az oldalakra is, ahol az óvodapedagógusok dolgoznak, látják a csoportokat és az abban folyó munkát. Tulajdonképpen ők azok, aki felviszi a gyerekeket a rendszerben, és csoportba osztják őket. Aztán az óvodapedagógusok, már a csoport tagjaival tudnak dolgozni, vezetik rajta a kötelező dokumentumokat – tájékoztatott Nagyné Kerekes Anikó, a Penza Lakótelepi és adr. Becsey Oszkár Utcai Óvoda igazgatója.
Az OviKRÉTA-rendszerben a pedagógusoknak kötelező vezetni a felvételi és előjegyzési naplót, a felvételi és mulasztási naplót, a törzskönyvet, csoportnaplót és a gyermek fejlődésről szóló dokumentumokat, de emellett lehetőségük van feltölteni a gyerekek rajzait vagy egyéb sablonokat is a foglalkozásokhoz – ismertette a digitális rendszer működését az intézményvezető.
Arról már Varga Tamás alpolgármester beszélt, hogy Békéscsabán minden önkormányzati fenntartású óvodában megteremtették a feltételeket a rendszer működéséhez, és jelenleg a tesztidőszak zajlik.
– Azokkal az észrevételekkel dolgoznak a rendszer fejlesztői, amelyeket a használat során az óvodavezetőktől kapnak. Ezekre várjuk a fejlesztéseket, a javításokat. Nyilván kell egy kis idő, hogy beálljon a rendszer, de azt gondolom, hogy a mindennapi pedagógiai munkát, az adminisztratív feladatok ellátását segíteni fogja, hogyha teljes mértékben kialakul – mondta el az alpolgármester.
2025. január 1-től a szülők is hozzáférhetnek majd a gyermekük OviKRÉTA-felületéhez, ahol szükség esetén lemondhatják majd az étkezést, sőt a tervek szerint a házi gyermekorvosok egy integrált rendszeren keresztül az igazolásokat is fel tudják majd tölteni az új felületre.