A városban lakók az egyszerű alkalmazásnak köszönhetően bármikor bejelenthetnek tűzeseteket vagy olyan üzemzavarokat, amelyek egy adott területen megbénítják a településen élők mindennapjait. Békés polgármestere elmondta, hogy decemberben tesztelik a rendszert, amelyet a terveik szerint januárban a lakosság rendelkezésére bocsájtanak. Kálmán Tibor kiemelte: egy több rétegű programról van szó, amelyet apránként szeretnének bővíteni. A városvezető hangsúlyozta, hogy ugyan az alkalmazás működtetése nem igényel plusz embert, de az önkormányzatnál minimális optimalizációra lesz szükség, hogy ki és hogyan követi majd a bejelentéseket.
– Ennek az applikációnak köszönhetően bízom abban, hogy közelebb kerülünk a város lakóihoz, sokkal jobban tudunk majd egymással kommunikálni. A lakosságnak a jövőben a bejelentéseket nem írásban, három példányban kell beadniuk a város felé, hanem egy olyan applikáció segítségével, amely nyomon követhető és ahol visszajelzéseket is kapnak – fogalmazott a polgármester.
A Helpynet Kft. tanácsadója elmondta, hogy alapvetően digitalizációval és automatizációval foglalkoznak, illetve az üzleti és az önkormányzati területeken keresik az ügyfeleket. Ujvári János kiemelte: az alkalmazásnak köszönhetően az önkormányzat összekötheti a lakosságot a belső szervezeti egységekkel, az alvállalkozókkal és a közüzemi szolgáltatókkal.
– A mai világban azt tapasztaljuk a multinacionális cégek, illetve az önkormányzatok részéről, hogy szeretnék a lakosság kommunikációs készséget elősegíteni. Az emberek nem szeretnek hivatalba járni és nem akarnak sorban álli, telefonálgatni. Mi egy olyan okos eszközökre is épülő digitális kommunikációs csatornát hoztunk létre a lakosság és az önkormányzat számára, amely segítségével az állampolgárok eljuttathatják közterületi panaszaikat a megfelelő önkormányzati, szervezeti egységekhez – részletezte a cég tanácsadója.
A vállalkozás képviselője reméli, hogy a közeljövőben további Békés megyei településekkel is együttműködhetnek, így várják az érdeklődők megkereséseit.