Nem biztos, hogy az édesítőszerek a cukor legjobb alternatívái

A kristálycukor túlzott fogyasztása árt a fogaknak, a szervezetnek, hiszen hirtelen emeli meg a vércukorszintet. Minél kevesebbet juttatunk belőle a szervezetünkbe, annál jobb – ám ez a törekvés széles piacot nyitott a mesterséges édesítőszereknek, amelyek közül több is legalább olyan káros, mint a cukor. A Ridikül összeszedte a legfontosabb tudnivalókat.

A mesterséges édesítőszerek elsősorban a gyomrunknak árthatnak: Ariel Kushmaro mikrobiológus kutatása szerint néhány édesítőszer – például az aszpartám, a szukralóz vagy a szacharin – negatívan hat a gyomrunkban lévő jó baktériumok működésére, nem engedi őket szaporodni, megfelelően működni, így a belső egyensúly felborulhat. Emiatt csökkenhet akár a K-vitamin termelése és a cukrok, szénhidrátok lebontása is, hiszen azért is a jó baktériumok felelősek. 

 

Rosszabbak, mint a cukor

Egy másik kutatócsapat patkányokon végzett anyagcsere-kísérleteket, és kimutatták, hogy a mesterséges édesítőszerek felborították az állatok zsíranyagcseréjét, és nemhogy segítették volna, de épp gátolták az izomnövekedésüket. Akik azért választanak édesítőszereket, mert fogyni szeretnének, azzal kell hogy számoljanak, hogy bár a vércukorszintjük kevesebb kilengést mutat, épp anyagcseréjük zavarodik meg, rossz irányba. Ráadásul míg a kristálycukor, a méz vagy a gyümölcs egy időre megnyugtatja cukoréhségünket, a mesterséges édesítőszerek nagy része ezt nem teszi meg, tehát nem csökken tőlük az étvágyunk, hiába édesek.

 

 

A természetes szerek segítenek

Teljesen normális, hogy vágyunk az édes ízekre, akár fogyókúrázunk, akár nem. Annak módján érdemes változtatnunk, hogy az édes boldogságot hogyan érjük el. Az olyan természetes édesítőszerek, mint például a méz, szőlőcukor, agávészirup, nyírfacukor vagy a gyümölcscukor is megadják, amire vágyunk, de jóval kevesebb mellékhatással járnak. Persze túl sokat ezekből nem érdemes fogyasztani, ha túlzásba esünk, szinte minden egészségtelenné válhat.

 

Forrás: Ridikül

Megosztás: