Kun Éva pályáját a népművészettel való ismerkedés indította el, a főiskolán nagy hatást gyakorolt rá a modern kerámia, és a japán művészet. Ezek alatt az évek alatt tagja volt a Fiatal Népművészek Stúdiójának, melynek hatására használati edényeket készített, a modern kerámia technikákat ötvözve a magyar fazekas művészet szellemiségével. Számos kiállításon, pályázaton és szakmai szimpóziumon vett rész itthon, és külföldön.
– Amikor dolgozom, akkor azt szeretem, ha nem zavar senki, mert olyankor elmélyülök, többek között ezért is lett a kiállítás címe az, hogy agyag-meditáció. Mindig szeretném, hogy több legyen önmagánál a kép, tényleg sokszor meditáció-szerűen alkotok, és miután már eltávolódtam a műtől, akkor adok címet neki. Ilyenkor mindig elgondolkodom, és rájövök, hogy pontosan mit is ábrázoltam, úgyhogy a címek azok nem véletlenszerű dolgok. A versek is nagyon hatnak rám, néha azokat is megillusztrálom kerámiában. Amíg élek és amíg tudok dolgozni addig keramikus leszek – fogalmazott a művész.
A kiállítás megnyitóján Takács Árpád, Békés vármegye főispánja mondott köszöntőt, kiemelte, hogy az elmúlt évek egyik legnívósabb kiállításának gondolja ezt a tárlatot.
– Ez az első kiállítása itt Kun Évának, holott az ország számtalan településén láthatóak a köztéri szobrai, több mint két tucat állami és szakmai díjban részesült és valahogy a kerámia elkerülték a figyelmünket, ezért is kezdeményeztük ezt a kiállítást. Mivel a népi művészet az alapja az ő művészetének, és annak a tartalma, az a néplélek, amely az Alföldet képviseli, ezért gondoltuk, hogy ezt meg kell jeleníteni a Csabagyöngye Kulturális Központban – tette hozzá a főispán.
A keramikusművész agyag-meditáció című kiállítása december 30-ig tekinthető meg az intézmény nyitvatartási idejében, hiszen a Kulturális Központ meghosszabbította a kiállítás időtartamát.