A 25 ezredik ügyfelet köszöntötték a Békés Megyei Kormányhivatal Tótkomlósi Kormányablakában. Az ügyfélszolgálati iroda forgalmát jól mutatja, hogy ezt az ügyszámot kevesebb mint két év alatt érték el.
Az Orosházi Járás második kormányablakaként adták át a tótkomlósi irodát még 2015 novemberében. Csaknem két évvel később, szerdán pedig már Kocsányi Csabát, a Tótkomlósi Kormányablak 25 ezredik ügyfelét köszöntötték. A férfi gépjárművel kapcsolatos ügyeket intézett és egy emléklappal, valamint ajándékkal távozott.
– Fontosak az ilyen alkalmak, mert egyrészt mutatja azt, hogy milyen ügyfélforgalom van egy-egy kormányablaknál. A megnyitása óta már a 25 ezredik ügyfelet köszönthettük. Ez azt is jelenti, hogy nemcsak az épület újult meg, hanem megújult a szemlélet – paradigmaváltás következett be – és a jó állam koncepciója érvényesül. A jó állam pedig nem a minisztériumokban vagy a megyei kormányhivatalnál kezdődik, hanem az ügysegédeknél, a járási hivatalokban, a kormányablakokban - hangsúlyozta Dr. Takács Árpád, a Békés Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottja.
A tótkomlósi ügyfélszolgálatnál is megmaradtak a hagyományos okmányirodai feladatok, de a közigazgatás átalakítása után bővült a kormányablakokban intézhető ügytípusok száma.
–Az integrált ügyfélszolgálati feladatok voltak azok, amelyek új területként jelentek meg itt, Tótkomlóson is. Ezek között említhetnénk meg, hogy az ügyfeleknek lehetőségük van a különböző, más hatóságok feladat- és hatáskörébe tartozó kérelmeiket benyújtani. Családi pótlékok iránti kérelem, gyes, gyed, nyugdíj ügyek - ezek azok az ügyek, amelyeket leggyakrabban intéznek az ügyfeleink - tájékoztatott Lustyikné Dr. Papp Anikó, az Orosházi Járási Hivatal hivatalvezetője.
A kormányablakok munkájával az emberek 93 százaléka elégedett a felmérések szerint – emelte ki Dr. Takács Árpád. A kormánymegbízott hozzátette: ez a szám azt mutatja, hogy a megyében mind a 14 településen elégedettek a kollégái munkájával az ügyfelek.
– Bízom benne, hogy a jövőben még tovább tudjuk fokozni ezt a pozitív hatást a kormányablakok területén. További képzésekkel, az ügyintézők további segítőkész és rugalmas hozzáállásával fokozni tudják még az elégedettséget. Ez azért fontos, mert a kormánynak az volt a szándéka, hogy a közigazgatást közelebb hozza a lakossághoz azzal, hogy csökkenti a várakozási időt és lehetővé teszi, hogy mindent egy helyen tudjanak elintézni - emelte ki Simonka György országgyűlési képviselő.