15 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek Orosházán a turisták tavaly, mint 2015-ben. Ez a növekedés jóval magasabb, mint az országos 7,4 százalékos emelkedés, ami a turizmus tekintetében rekordévé tette a 2016-os évet hazánkban.
A szakemberek szerint – többek között - a helyi turisztikai szolgáltatásokat összefogó Jövő Építők TDM Közhasznú Egyesület reklámstratégiájának köszönhető a folyamatos növekedés.
–Az volt a feladatunk, hogy felhelyezzük Orosháza-Gyopárosfürdőt az országos turisztikai térképre. Ezt különböző marketing elemekkel illetve országos PR és média megjelenésekkel lehet elérni. Továbbá, amikor a vendég már Orosházára érkezik, akkor neki olyan szintű kiszolgálást és olyan szolgáltatásokat kell nyújtani, hogy esetlegesen vissza is térjen és jó hírünket vigye. - mondta el Kiss László a Jövő Építők TDM Közhasznú Egyesület elnöke.
A dél-békési városban 14 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek tavaly, mint 2015-ben hangzott el a helyi turisztikai egyesület keddi sajtótájékoztatóján. Az egyesület elnöke, Kiss László hozzátette: az előző évben csaknem 28 ezer 400 – háromezer-ötszázzal több - turista érkezett a településre, mint egy évvel korábban. Ezen belül a külföldi vendégek száma 34 százalékkal, az általuk Orosházán töltött vendégéjszakák aránya pedig 15 százalékkal emelkedett. Az esős nyár nem kedvezett a szabadtéri fürdőzőknek, így a gyopárosi strand forgalma 14 százalékkal csökkent, de ennek ellenére nem zárt rossz évet.
–A fürdő életében azonban nem csak a strand, hanem a gyógyászat is elég jelentős stratégiai ágazat. Itt viszont ezt a számot növelni tudtuk. 2015-ben összesen 84 ezer kezelést vettek igénybe a gyógyulni vágyó betegek Orosháza-Gyopárosfürdőn, míg ez a szám 2016-ban 93 ezerrel nőtt. Tehát egy 10 százalékos növekedést tudtunk itt regisztrálni az elmúlt évben. - tájékoztatott Benkő Ferenc, a Orosházi Városüzemeltetési és Szolgáltató Zrt. vezérigazgatója.
A turisztikai egyesület, és a helyi szálláshely üzemeltetők mellett, kiemelten fontos az orosházi önkormányzat támogatása is a szakértők szerint.
–Mindamellett, hogy egy ipari és mezőgazdasági komoly potenciállal rendelkező város vagyunk, nem hanyagolhatjuk el azt sem, hogy ismertek, jól ismertek és látogatottak legyünk a nagyközönség és a pihenni vágyók részéről. És ehhez a lehető legjobb adottságokat, lehető legjobb szolgáltatásokat szeretnénk nyújtani. - emelte ki Bojtor István, Orosháza alpolgármestere.
A sajtótájékoztatón Elekes Lajos a város társadalmi alpolgármestere hangsúlyozta: a város vezetése elkötelezett a turisztika mellett, a városfejlesztési stratégiánkban az egyik kiemelt kitörési pontnak határozták meg a turisztikát. Ezért a 2016-os évben magasabb költségvetési támogatást tudtak biztosítani az ezzel kapcsolatos intézményeiknek és a civil szervezeteknek
.