Visszaszorulóban a készpénzhasználat, így nem biztos, hogy a reggeli rohanásban a szülő talál a zsebében egy gyűrött bankjegyet, amit a gyermeke kezébe nyomhat iskolába indulás előtt. Erre a problémára kínálnak megoldást az utóbbi években szaporodó, 6–18 éveseket célzó zsebpénzkártya megoldások, melyek azt is lehetővé teszik, hogy a szülő nyomon kövesse és ellenőrizze csemetéje költését.
Az első fecske a 2012-ben alapított brit GoHenry volt, platformjuk működésének alapja egy bilateriális telefonos alkalmazás, ahol az egyik felület a gyereké, a másik pedig a szülőé. Utóbbiak a főszámlájukról utalhatnak pénzt a gyerekek számlájára, akik prepaid bankkártyával vásárolhatnak. A felnőttek az applikáción keresztül beállíthatják, hogy automatikusan a csemetéjük számlájára érkezzen a heti zsebpénz, a vásárlásokról rögtön értesítést kapnak, gyermekük kártyáját pedig akár egyetlen gombnyomással blokkolhatják.
Hasonló elven működik a Greenlight, melyben az Amazon is meglátta a fantáziát, és más befektetőkkel együtt több mint 16 millió dollárral támogatta az első amerikai zsebpénzkártyaprojektet. A 2014-ben alapított atlantai cég szolgáltatásával a szülők meghatározhatják, hogy gyermekeik a zsebpénz mekkora részét költhetik el szabadon, és mekkora részét csak egyes üzletekben. A vásárlási limitek a gyerekek appján is megjelennek, így ők is pontosan tudják, hol és mennyit vásárolhatnak.
A zsebpénzkártya-szolgáltatások havidíjas alapon működnek, a tranzakciók – így a kártyás vásárlások, a feltöltés és a készpénzfelvétel – viszont ingyenesek. A Greenlight 4,99 dollárt, a GoHenry az Egyesült Államokban 3,99 dollárt, az Egyesült Királyságban pedig 2,99 fontot számláz a szülőknek gyermekenként.
Forrás: Világgazdaság, Manager Magazin