Friss tanulmány készült a Békés megyei oktatási intézmények átállásáról

2020. április 10. 12:41 | Szilágyi Viktória

A Gál Ferenc Főiskola nemrégiben jelentette meg azt a tanulmányt, amelyben a digitális oktatásra való átállást mérte fel a Békés megyei iskolákban. A főiskola több karán tért át a digitális munkarendre, úgy, ahogyan a köznevelésben fenntartott tanintézeteiben is.

A Gál Ferenc Főiskola Szarvasi Gyakorló Általános Iskola és Óvoda korábban gyermekzsivajtól volt hangos. Az intézmény nevelői a kialakult helyzetben is igyekeznek hatékonyan végezni a gyerekek oktatását és támogatni őket. 

 

 

A digitális oktatásban napi szinten felmerülő kérdések megválaszolására a főiskola egy operatív munkacsoportot szervezett, amely napi szinten ad válaszokat a felsőoktatásban és a köznevelésben felmerülő helyzetekre. A főiskola képzésfejlesztési igazgatója és főiskolai mestertanára, Bíró Gyula elmondta: az alapelvük az volt, hogy minél egyszerűbben, de annál hatékonyabban segítsék a diákok és oktatók munkáját.

 A főiskola a fenntartásában működő intézményeket támogatva, a Google Classroom felületen kezdte meg az oktatását. Ez gyakorlatilag azt jelentette, hogy a veszélyhelyzet kihirdetését követően már a hétfői naptól, március 16-tól a gyermekek már tananyagokat kaptak, illetve a tanárokkal élő, kontakt órákon vehettek részt − fogalmazott az igazgató. 

Bíró Gyula hozzátette, hogy a fenntartó minden általános iskolás tanulójának tabletet biztosított az otthoni tanuláshoz. A felsőoktatásban a Neptun és a Moodle felületein adják át a tananyagot a hallgatóknak, ahogy a számonkérésekre is folyamatosan online tesztrendszereket fejlesztenek. A végzősök a szakdolgozataikat a főiskola internetes felületeire tölthetik fel, ahol a bírálók értékelhetik majd azokat.

 

Fejezetek a Covid-19-es távoktatás digitális tapasztalataiból

Dr. Thékes István főiskolai docens évek óta kutatja az infokommunikációs technológia (IKT) eszközök bevezetésének hatását az oktatásba. A veszélyhelyzet bejelentését követően a kutató egy online kérdőívet állított össze, amelyet Békés megyei iskolák vezetőinek küldött el. 44 igazgató válaszolta meg a kérdéseket a digitális oktatásra való átállással kapcsolatban. A Fejezetek a Covid-19-es távoktatás digitális tapasztalataiból című tanulmány első fejezete elérhető az interneten.

- Egyrészről ez óriási lehetőség, egyúttal felelősség azoknak a hazai szakembereknek, akik már az elmúlt években szorgalmazták az IKT eszközök nagymértékű integrációját az oktatásba. Másrészről a helyzet nagy kihívás elé állította azokat, akik még inkább a hagyományos pedagógiai, herbarti, frontális módszertan hívei voltak. A harmadik, egyben legnagyobb pedagóguscsoport azoké, akik eddig ingadoztak a hagyományos és a 21. századi iskolai és oktatási modellek és módszertanok között. Most lehetőséget kaptak arra, hogy a továbbképzéseken, online platformokon, kisebb workshopokon megismert digitális pedagógiára vonatkozó tudásokat, ötleteket, jó példákat élesben kipróbálják − fogalmaz dr. Thékes István a kutatás céljáról. 

A kutató felidézte, hogy idén február közepén éppen a békéscsabai TEDx rendezvényen tartott előadást a digitális pedagógiáról és annak bevezetésének fontosságáról.

 

 

− Ez február 15-én volt, akkor még én sem gondoltam volna, hogy ennyire korán és ilyen hirtelen élesedik és bevezetésre kerül gyakorlatilag az a módszertan, amiről az elmúlt fél évtizedben sokat beszéltünk a kollégáimmal − fogalmazott a főiskolai docens. 

Thékes István a kutatást folytatva a pedagógusokat, majd a tanulókat kérdezi majd a digitális oktatásra való átállással kapcsolatban.

 

További programok »

Itthon

Illegális tevékenységek is szerepet játszhattak a madárinfluenza terjedésében

A zártan tartás elmulasztását, illegális tartást és baromfi, illetve baromfitermékek illegális árusítását is tapasztalta az állategészségügyi hatóság az ősz óta tartó madárinfluenza járvány során. A betegség gyors terjedésében ezek az illegális tevékenységek is jelentős szerepet játszhattak. Derül ki a Nébih sajtóközleményéből.
2024. december 21. 18:48
FEL