Fontos a C- és D-vitamin bevitele, utóbbi azonban túladagolható

2020. október 23. 16:26 | behir

A C- és a D-vitamin elengedhetetlen az erős immunrendszer működéséhez.

A vitaminok két fajtája a zsírban és a vízben oldódók. A D-vitamin zsírban oldódik, így szervezetünk hosszabb időre képes elraktározni. Míg más vitaminokat élelmiszerek útján juttatunk a szervezetünkbe, a D-vitamint a napfény hatására a test is elő tudja állítani.

A D-vitaminnal jól feltöltött szervezet hetekig, de akár hónapokig is képes elegendő mennyiséghez jutni.
A zsírban oldódó vitaminok hátránya, hogy túladagolhatók. Túladagolás akkor alakulhat ki, ha magas dózisban, hosszú távon és táplálék-kiegészítő formában fogyasztjuk.

A napi ajánlott beviteli mennyiség 2000 nemzetközi egység, de klinikai vizsgálatok bebizonyították, hogy napi 10 000 nemzetközi egység hosszas bevitele sem okoz kockázatot. A természetes D-vitamin-bevitelt nem lehet túladagolni.

A zsírban oldódó D-vitaminnal ellentétben a C-vitamin vízben oldódik, így ezt a szervezetünk nem raktározza el. Ezt napról napra pótolnunk kell valamilyen élelmiszer vagy tabletta formájában. A szív- és érrendszeri betegségek legtöbb formája, az ízületi betegségek, a rák, egyes szembetegségek, pajzsmirigybetegségek, májbetegségek, valamint tüdőbetegségek esetén különösen érdemes odafigyelni a C-vitamin rendszeres bevitelére.

A természetes ételek formájában bevitt túlzott mennyiségű C-vitamin esetében a túladagolás teljes mértékben kizárható.
A különböző kiegészítők szedése nagy mennyiségben hasmenést okozhat, illetve növelheti a vizeletben lévő húgysav szintjét. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a megnövekedett húgysavszint vesekövet okoz a szervezetben.

Ezekről a vitaminokról, illetve immunrendszerünk erősítéséről egy korábbi cikkünkben már írtunk, melyet ide kattintva elolvashat.

 

Forrás: hirado.hu

További programok »

FEL