A Békéscsaba Vagyonkezelő Zrt. egy összehangolt, jól működő rendszer, a felügyelete alá tartozó városgazdálkodási kft.-vel pedig éves szinten akár 50 millió forintot is megtakaríthat a város - hangzott el a Fidesz-KDNP közgyűlés utáni értékelőjén.
Dr. Ferenczi Attila tanácsnok a közgyűlést értékelő tájékoztatón kiemelte: a Magyar Tudományos Akadémia a kormányhivatal megkeresésére úgy döntött, hogy a Gorkij utcanevet meg kell változtatni.
– A lakosságot fogja megkérdezni az önkormányzat, hogy milyen új utcanevet tudnának elfogadni. Ugyanakkor az ott lakóknak a lakcímátírás többletköltséget nem fog jelenteni - hangsúlyozta dr. Ferenczi Attila.
A tanácsnok a kutyafuttatókról elmondta: végül azt a döntést hozta a grémium, hogy nem lesz harmadik játszótér az ebeknek.
A májusi ülésen a legnagyobb vitát a városgazdálkodási kft. teljesítménye váltotta ki. Hanó Miklós elmondta a fűnyírás átlagára egységenként 12 forint, míg a városgazdálkodási kft. elszámolási ára 4,6 forint. Ez alapján, éves szinten a társaság 32 millió forintért nyírja le a füvet a városban, míg átlagáron nézve ugyanez a munka 85 millió forint lenne.
A vagyonkezelő vezérigazgatója hozzátette, az üzleti tervet a 2016-os adatok alapján dolgozták ki, amibe nem kalkulálták bele a szolgáltatások árainak évi 20 százalékos emelkedését.
Kozma János hozzátette a cég vesztesége 14 millió forint lett, viszont az idei tervben már a 2018-as bázisra épülve olyan terv készült, amelyet vélhetően teljesíteni tudnak.
A sajtótájékoztatón Opauszki Zoltán, a Békéscsabai Médiacentrum ügyvezetője reagált a polgármester szavaira, mely szerint februárban valóban pozitív üzleti eredménnyel fogadta el a közgyűlés a Békéscsabai Médiacentrum üzleti tervét, azonban a CsabaPark projekt beruházásának csúszása okán a városfejlesztési kft. a támogatási szerződés módosítására kényszerült. Emiatt a médiacentrum szerződésének módosítása is szükségessé vált.
Az ügyvezető hozzátette, a megyei jogú városokban működő médiacentrumok közül a békéscsabai, az elért árbevétel és a kapott működési támogatások aránya szempontjából a legköltséghatékonyabb médiacégek közé sorolható.