Hétfőnként tartja összejöveteleit a Sorsfonó Beszélgetőkör a Csabagyöngye Kulturális Központban, részben azzal a céllal, hogy összefogja azokat, akik érdeklődnek a Waldorf-pedagógia iránt és szeretnének ilyen elven működő oktatási intézményt Békéscsabán.
A Waldorf-pedagógia alapelvei közé tartozik a gyermek személyiségének minél mélyebb és sokoldalúbb megismerése. Felfedezni a benne rejlő értékeket, talentumokat, ezeket gondozni, megadni minden lehetőséget a kibontakoztatásukhoz. Fontosnak tekintik, hogy megismerve a körülötte lévő világot, a gyermek otthon érezze magát benne. Tudjon a képességeiről, tudja, hogy hol és mire használhatja őket. Minden, amit a gyermek az iskolában tanul, kézzelfogható, lelkével átélhető kell, hogy legyen.
Ennek az oktatásnak az a célja, hogy a gyerekek önmaguk fedezzék fel a világ dolgait. Fontos, hogy ne kész, megmásíthatatlan tényeket tanuljanak, hanem érzéseiket, akaratukat, és gondolkodásukat egyszerre használva, a világot a maga változatosságában, összefüggéseiben, szeretettel tudják megismerni, befogadni.
Novák Magdolna elmondta: a beszélgetőkör célja, hogy olyan szülőknek adjon támogatói közösséget, akik intenzíven érdeklődnek a Waldorf módszer iránt.
– Belevetettem magam az antropozófiába, ezáltal eljutottam el a Waldorf pedagógiához. Azért tartom rendkívül fontosnak ezt az oktatási módszert, mert olyan együttműködés van a fenntartók, a szülők és a pedagógusok között, ami egy hármas tagozódásra épül. Ezalatt értem azt, hogy a gazdasági fronton testvériség, a jogi szférában igazságosság, a szellemi szférában a szabadság tud kifejlődni és megvalósulni. Ez azt jelenti, hogy a családok és a pedagógusok együtt nevelik és együtt beszélik meg, hogy a gyermek miért is van a földön. Milyen ő, mihez van tehetsége. Így kölcsönös nevelés folyik – fogalmazott Novák Magdolna.
A Sorsfonó Beszélgetőkör vendége hétfőn Emich Szabolcs lesz: