A műsor Csajkovszkij A-moll zongoratrioját, Francesca da Rimini és B-moll zongoraverseny, Op.23. című műveit tartalmazta. Csajkovszkij az elhangzó B-moll zongoraversenyt eredetileg Nyikolaj Rubinsteinnek ajánlotta, de ő banálisnak és eljátszhatatlannak tartotta, majd miután Hans von Bülow sikerre vitte egész Európában a szerző máig egyik legnépszerűbb művét, Rubinstein belátta, hogy tévedett, és párizsi bemutatón már maga játszotta a zongoraversenyt.
A barátság Csajkovszkij és Rubinstein között helyreállt, hiszen Rubinstein halála után Csajkovszkij az ő emlékére komponálta komor és szenvedélyes hangú trióját. A mű egyszerre virtuóz és mégis nagyon személyes hangvételű. Keller András, Benedict Kloeckner és Balázs János előadásában nemcsak egy bensőséges kamaramű került a koncert műsorába, hanem három, külön-külön is méltán híres, érett művész játékát hallhatta a csabai közönség. Természetesen nemcsak önéletrajzi vonások voltak a hangok mögött, hanem egyetemes emberi érzelmek is. Csajkovszkij számos művében megzenésítette a tragikus szerelmet.
Francesca da Rimini története Dante isteni színjátékából származik, melyben a tilalom ellenére egymásba szerető párt halál, majd örök vándorlás várja a pokolban. Camille Saint-Saëns így írt a bemutatóról: ,,A világ leggyengédebb, legkedvesebb embere most dühöngő vihart eresztett szabadjára, és éppoly kevés együttérzést mutatott az interpretációja és a hallgatóság iránt, mint a Sátán a bűnösök iránt. De a szerző tehetsége és bámulatos technikája olyan nagyszerű, hogy a kárhozottakat élvezet járja át."
A koncert előtt hírportálunknak interjút adó Balázs János zongoraművész elmondta: az orosz romantikus szerző muzsikáját előadni hálás feladat, lévén, hogy ahhoz mindenki könnyen tud kapcsolódni, a dús érzelemvilág, szenvedélyes stílus könnyen megtalálja az utat a hallgatóság szívéhez.