Elkezdődött a Szarvasi úti gázoló tárgyalása

2017. február 9. 13:00 | behir.hu

Elismerte, hogy gyorsan ment és ez vezetett a balesethez – vallotta P. Dávid a Békéscsabai Járásbíróságon, aki tavaly februárban a Szarvasi úton nagy sebességgel közlekedett, amikor elgázolta a 17 éves, zebrán bicikliző Danadai Beátát. A fiatal lány súlyos sérüléseket szenvedett, a kórházban elhunyt. Az ügyben nem született ítélet.

A röviden összefoglalt vádirati tényállás szerint a vádlott 2016. február 12-én este a kormányszervó kiiktatása miatt közúti közlekedésre műszakilag alkalmatlan autójával a megengedett, 50 helyett, 115-119 km/órás sebességgel hajtott Békéscsaba lakott területén belül. A vádlott a jelentős sebesség túllépés miatt elütötte a Szarvasi út és a Kazinczy utca kereszteződésénél lévő gyalogos átkelőhelyen kerékpárral áthaladó sértettet. A balesetben a sértett súlyos koponya- és agyi sérüléseket szenvedett, majd három héttel később a kórházban elhunyt.

A Gyulai Járási és Nyomozó Ügyészség szerint a baleset bekövetkezte és a száguldozás között közvetlen ok-okozati összefüggés áll fenn. P. Dávid 106 méteres távolságból észlelte ugyanis a bicikliző fiatalt. Ha a megengedett tempóval közlekedik, akkor legfeljebb 60 méter lett volna a féktávolság. A jelentős sebességtúllépés miatt az azonban legalább 160 méter volt, ezért halálos közúti baleset gondatlan okozásának vétsége miatt emeltek vádat ellene.

A 25 éves békéscsabai fiatalember, aki autószerelőként dolgozik elmondta, nagyon sajnálja a történteket, elismert, hogy túl gyorsan ment. P. Dávid hosszú évek óta rendelkezik jogosítvánnyal, korábban többször kapott 5 és 30 ezer forint közötti helyszíni bírságot közlekedési szabálysértések miatt.

Vallomásában elmondta, hogy egy Hondával ment egy hipermarket felől haladt a belváros felé a Szarvasi úton, a belső sávban. Ekkor azonban észrevette, hogy baloldalról egy BMW hajtott be a Kazinczy utcai kereszteződésbe. A z ütközés elkerülése érdekében elkezdett jobbra, a külső sávba húzódni és fékezett is. A fiatalember állítása szerint éppen, hogy nem ütköztek össze a BMW-vel, úgy ítélte meg, hogyha a BMW előtt megy el a kereszteződésben, ezért egy rövid fékezés után újra a gázpedálra lépett.

P. Dávid elmondta, a BMW takarásából bukkant fel a zebrán bicikliző 17 éves lány. Azonnal a fékre taposott, de az ütközést már nem tudta elkerülni. A baleset után rögtön kiszálltak a mellette ülő ismerősével az autóból, hogy segítsenek, eközben értesítették a mentőket is. Látta, hogy Beáta stabil oldalfekvésben fekszik az úton.

Dr. Bíró Mariann bíró kérdésére elmondta, semmi oka nem volt arra, hogy túllépje a megengedett sebességet, megállapítása szerint nagyjából 80 kilométer/óra sebességgel haladhatott. Állította, hogy a kormányszervó nem volt kiiktatva a kocsiban, mint fogalmazott, nem is lett volna értelme, hiszen ez egy sofőröket segítő eszköz. Hozzátette, a kormányszervó, valamint a sebességet mérő és jelző készülék szerinte megfelelően működött. A 25 éves békéscsabai fiatalember a baleset óta magába fordult, már a barátokkal sincs kapcsolata, csak a munka élteti, vallomása végén bocsánatot kért mindenkitől. 

- Bármilyen bírósági ítélet születik az a kislányunk életét nem adja vissza. Ha valaki engedély nélkül átalakítja a járművét, úgy hogy ezzel közlekedésre alkalmatlanná is teszi és a megengedett sebesség több mint duplájával száguldozik, jelen esetben több zebrán is keresztül, akkor itt nem lehet gondatlanságról beszélni, mert látta tettének a lehetséges következményeit. Nagy sebességgel haladt, épp ezért nem gondatlanságról, hanem közúti veszélyeztetésről kell beszélni, de ennek eldöntése a bíróság dolga – fogalmazott Danadai József, az elhunyt lány édesapja.

Hozzátette, bízik abban, hogy a jogerős bírósági ítélet példával szolgál majd és lesz visszatartó ereje a városi száguldozókkal szemben.

Az ügyben ítélet nem született, májusban újabb szakértő meghallgatásával folytatódik a tárgyalás.

További programok »

FEL