Az agrárkamara egyeztet az áruházláncokkal a magyar áruk aránynak növeléséről

2020. október 12. 19:35 | behir

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) folyamatosan egyeztet a kiskereskedelmi áruházláncokkal a magyar beszállítók arányának növeléséről, legutóbb az Aldi vezetőivel tartottak megbeszélést a témában.

A NAK az MTI érdeklődésére közölte, általánosságban elmondható, hogy a hazai kiskereskedelmi boltok polcain az élelmiszerek több mint kétharmada évek óta hazai áru.

A magyar termékek arányának növeléséről a kamara eddig a Spar, a Penny, az Auchan, a Lidl, a Tesco és legutóbb az Aldi képviselőivel egyeztetett, a közeljövőben a CBA, a Coop és a Real üzlethálózat illetékeseivel folytatnak megbeszélést.

A kamara azt szeretné elérni, hogy a magyarországi üzletek polcain elsősorban azok a friss, vagy feldolgozott élelmiszerek legyenek megtalálhatóak, amelyekből a magyar élelmiszer-gazdaság szereplői megfelelő mennyiséget és minőséget állítanak elő.

Tapasztalatok szerint a magyar fogyasztók keresik a magyar termékeket a boltokban, a magyar termelők pedig képesek magas színvonalon, folyamatosan jó minőségben zöldséget és gyümölcsöt termelni, igényes, friss áruval ellátni a piacot, megfelelve a magas követelményeknek - közölte az agrárkamara.

Forrás: MTI

FEL