Matematika érettségivel folytatódtak kedden az írásbeli érettségi vizsgák. A feladatok között halmazelmélet, egyenlet és logikai feladatok is szerepeltek.
A matematika középszintű érettségin 180 perc, az emelt szintű vizsgán 240 perc állt a diákok rendelkezésére. Az általunk megkérdezett diákok többsége megbirkózott a feladatokkal, amelyek között voltak könnyűek, és olyanok is, amelyek megizzasztották őket.
Mint azt Szöllősi Réka, az Andrássy gimnázium matematika tanára elmondta, középszinten a diákok számára elfogadható volt a feladatsor.
– Az első rész a halmazelmélet, oszthatóság, sorozat témakörét fedte le. Volt egy nagyon egyszerű abszolút értékes függvény, de trigonometrikus egyenlet illetve valószínűség számítás is. A második rész első feladata egyenlet, egyenlőtlenség volt és egy húrtrapézos feladat. A statisztika feladat sem okozhatott gondot, de a koordináta geometria az kicsit nehezebbnek tűnt. Kesze-kusza volt a tálalás, lehetett volna úgy fogalmazni, hogy a diákok számára könnyebben értelmezhető legyen – jegyezte meg a pedagógus.
Szöllősi Rékától megtudtuk azt is, hogy az emelt szintű érettségi feladatsor olyan témaköröket fedett le, amelyek a továbbtanuláshoz nagyon fontosak. A tanárnő szerint itt az analízis témakörnek nagyobb teret kellett volna kapnia, ugyanis a 11-12-ikes anyag nagy része emelt szinten analízis, és ez most nem kapott kellő teret.
Az Andrássy Gyula Gimnázium és Kollégium intézményvezetője, Komáromi István elmondta, hogy az iskolában most 163 tanuló érettségizik. A keddi napon kétféle érettségizőjük volt: mintegy 140-en a saját tanulóik közül középszintű érettségit tettek, és fogadtak több mint negyven tanulót, akik náluk tettek emelt szintű vizsgát.
– A tapasztalatom az volt, hogy a tanulók végigdolgozták az idő nagyobb részét, ez azt jelenti, hogy komolyan veszik az érettségit. Másik tapasztalatom, hogy a reál osztályosok kicsit hamarabb befejezték, ami pedig arra vall, hogy nekik valószínűleg nem jelentett akkora kihívást, mint a többieknek – mondta Komáromi István, hozzátéve, hogy diákjak közül sokan a minőségi felsőoktatásban akarnak továbbtanulni, a gimnázium pedig mindent megtesz azért, hogy erre felkészítse a diákokat.
A feladatok értékelése most következik, központilag kidolgozott javítási-értékelési útmutatók alapján.