A mintamélység ahogy csökken, a lamellák már kevésbé mozognak, ami extrém esetekben balesethez vezethet. A profilmélység 4 milliméter alatt elveszíti a hatását, így az autó ilyen esetben már a műszaki vizsgán sem megy át.
– Egy új gumi mintamélysége nyolc milliméter. A használt guminak, ahogy kopik, rosszabb a tapadása, mivel a lamellák mozognak, ami nyomja ki magából a havat, hogy ne csússzon az autó. Általában amikor a napi középhőmérséklet 7 Celsius fok alá süllyed, akkor ajánlja a szakma a cserét, mivel teljesen más tulajdonsága van a nyári guminak, mint a téli guminak. Az abroncs tapadása, keménysége más, a biztonság kedvéért érdemesebb lecserélni – hangsúlyozta a Csaba Gumiszerviz Kft. tulajdonosa, Nagy Attila.
A szakemberek hangsúlyozzák, hogy a gumik állapotán túl az autók műszaki állapotát is fel kell mérni az elindulás előtt. A megfelelő fékút miatt például elengedhetetlen a fékrendszer jó állapota és beállítása. Az eső és a havazás miatt szükség van a jól működő ablaktörlőre is.
– Időnként ellenőriztetni kell a lámpákat, hogy szükséges-e az izzócsere, meg kell tisztítani, karban kell tartani a fényszórókat, hogy jó fényt adjanak. Amikor elindulunk, gyakorta előfordul, hogy bepárásodik a szélvédő, nem működik jól a szellőztető, ezért a páramentesítő sem. Ezekre is nagyon kell figyelni, mert befolyásolják a biztonságos közlekedést – emelte ki a Békés Vármegyei Rendőr-főkapitányság szóvivője, Szombati Andrea rendőr őrnagy.
Bár az elmúlt években jelentősen emelkedtek az árak, a szakemberek szerint a téli abroncsok esetében nem éri meg spórolni, hiszen ha egy rosszabb állapotú gumival indulunk útnak, akkor a csúszós aszfalton már egy apró hiba is könnyedén balesethez vezethet.