Békés megyében folytatódott a Magyar Kincsek népszerűsítése. Az országos programsorozat újabb helyszíne Gyula volt. A tavaly indított kezdeményezés célja a kiváló minőségű magyar termékek és a helyi értékek bemutatása, népszerűsítése.
A programon résztvevők a Gyulahús Kft.-nél nyerhettek betekintést a kulisszatitkokba. Az üzemlátogatáson megjelentek, valamint a szakma képviselői a minőségi magyar termék elkészítését és értékesítését tartják a legfontosabbnak.
– Az elsőáras termékek jelentős része a piacon vagy import, vagy tömegáru. Ebben hosszú távon nem lehet eredményesen gazdálkodni. Mindenképpen kell egy olyan termék, amelyet a vevő nem azért vesz meg, mert olcsó, hanem azért, mert jó. Ez egy másfajta elkötelezettséget jelent – fejtette ki Jászvári Péter, a Gallus Csoport kereskedelmi igazgatója.
A Magyar Kincsek programsorozatban több célt is kitűztek.
– Szerettünk volna egy olyan programsorozatot létrehozni, amely révén elsősorban a védjegyet használó partnereink és a Magyar Termék védjegy iránt érdeklődő cégek építhetnek kapcsolatot, mindezt össze szerettük volna kötni olyan hazai, gasztrokulturális és földrajzi értékek bemutatásával, amelyeket talán sokan nem is ismernek, vagy ha így van, a kapcsolódó, kisebb kulisszatitkokat nem hallották még – mondta Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője
– Feltett szándékunk, hogy ezeket az értékeket megőrizzük. Álláspontunk szerint egy cég akkor lehet sikeres, ha gyökereit megfelelően ápolja és azokat a szakmai tapasztalatokat, amelyeket a nagy elődök hagytak ránk, mindennap kamatoztatja. Számunkra nagyon fontos a tradíció – összegzett Daka Zsolt, a Gyulahús Kft. ügyvezető igazgatója.
A Magyar Kincsek programsorozat következő állomása Kecskemét lesz.