Több mint százezer látogató járt a jubileumi kolbászfesztiválon, amely teltházzal futott pénteken és szombaton, majd a hagyományos családi nap adta meg a szépen lecsengő ívét. Stúdiónkban Hégely Sándor fesztiváligazgató értékelt.
Nem könnyű megtartani a családi hangulatot a kolbászfesztiválon, napközben minden a gasztronómiáról, a kolbászkészítésről szól, estére pedig könnyűzenei fesztivállá változik, azaz a kolbászfesztiválnak több arca is van – kezdte értékelését Hégely Sándor fesztiváligazgató.
Az első nap ezúttal is a gyerekeké, a fiataloké volt, ami tulajdonképpen a legfontosabb versenynek számít, hiszen az egyik legfontosabb szempont a hagyományok, a szokások tovább örökítése.
- A nemzetközi szárazkolbászok versenye az egyik személyes kedvencem, mindig megkóstolok egyet-kettőt az induló termékek közül. Ez a magas szakmai rangú verseny nagyon fontos a versenyzők számára is, hiszen aki nyer, az a „kolbászkirály” titulust tudhatja magának, többen ebből alapozzák meg a jövőjüket, üzleti fejlődésüket. – emelte ki Hégely Sándor.
A fesztivál igazgatója azt is elárulta, hogy ebben a négy napban is a fejlesztendő területekre fókuszál, azt figyeli, hogy miként lehetne még jobb a logisztika, hogyan lehetne még komfortosabb a rendezvény. A tervek között szerepel az is, hogy új területeket vonjon be a fesztiválba, hiszen érzékelhető volt, hogy pénteken és szombaton teltház volt a sportcsarnokban és a sátrakban. Aki pedig egyszer eljött, az legközelebb is visszatér Békéscsabára. Világsztárok szórakoztatták a kilátogatókat, Dr. Alban és Thomas Anders is a színpadra lépett, de a hazai együttesek, zenekarok legjobbjai is képviseltették magukat.
A fesztiválnak ezúttal is megvolt az íve, gyorsan felfelé szárnyalt, az utolsó nap pedig egy kicsit szellősebb volt, a töltöttkáposzta-főző versennyel, a családi nappal fokozatosan csendesedett el. Ilyenkor fél áron kínálják a kolbászt, a hurkát, a cigánykát, minden távolról érkező vendéget várnak még egy ebédre, hogy csak azután keljen útra.
- Azért meghatározó, hogy a csabai Csabán legyen az igazi, mert nem csak egy bulit csinálunk, hanem turisztikailag is érdekessé kell tennünk Békéscsabát. A legfontosabb feladatunk az, hogy minél többen megtapasztalják, hogy a városnak meghatározó marketingeszköze a kolbász és a fesztivál. A szállodai szobák teljesen megtelnek ezekben a napokban. Újabb lépés lenne, ha a csabaiak bérbe adnák egy-egy szobájukat, lakásukat a fesztivál idejére, mint régen a Balatonon. Ez egyrészt megtermelné a „konyhapénzt”, másrészt új barátságok kötődnének, harmadrészt pedig generációk költöznének össze, és pár napot megint együtt töltenének a családok – zárta a jövőbeni tervekkel Hégely Sándor.