15 éve jött létre a Budapest Bank békéscsabai szolgáltató központja

2021. június 21. 18:42 | Vincze Attila

A Budapest Bank 2006-ban telepítette háttérműveleti egységét Békéscsabára, mára pedig a térség egyik legnagyobb munkaadója lett. 15 éve van jelen a megyeszékhely életében, azonban az önkormányzat, valamint a pénzintézet vezetése is hosszútávban gondolkodik, ennek megfelelően a cég a tervek szerint a jövőben tovább bővíti majd a központ szolgáltatásait.

A Budapest Bank Szolgáltató Központja 2006-ban mindössze 30 fővel indult, ma már mintegy 700 alkalmazottja van. A nagy pénzintézetek közül a Budapest Bank volt az első, amely bankműveleti központját vidékre telepítette, élenjáró példaként szolgálva a vidéki munkahely- és értékteremtésre.

A központ stratégiai szerepet tölt be a Budapest Bank működésében: itt végzik háttérműveleti tevékenységük 80 százalékát csaknem 60 féle munkakörben, olyan feladatokkal, mint például a számlanyitás, a hitelekkel kapcsolatos adminisztráció, a telefonos ügyfélszolgálat és az értékesítés. 2020 év eleje óta a háttérműveleti központ szolgáltató központként működik.

A 15 éves jubileum alkalmából Szarvas Péter, Békéscsaba polgármestere elmondta, hogy jó döntés volt a cég idetelepülése. 

– A Budapest Bank az egyik legnagyobb üzleti foglalkoztató Békéscsabán, valamint az egyik legnagyobb adófizető is. A diplomás kollégák arányát tekintve pedig a legtöbb felsőfokú végzettségű embert foglalkoztató üzleti vállalkozás a megyeszékhelyen, ezért is nagyon fontos partnerként tekintünk a bankműveleti központra – fogalmazott.

 

Fotó: behir.hu

 

Kovács Anita, a Budapest Bank operáció-vezetője arról beszélt, hogy az elmúlt másfél évtized a város és a cég közös sikertörténete, ebben az itt dolgozó kollégáknak a kezdetektől elévülhetetlen érdemeik vannak. 

– Az emberek helyben tartásával, azzal, hogy sikerült egy olyan munkakörnyezetet kialakítani, ahol szeretnek dolgozni, sokan itt maradtak, és ki tudott alakulni egy tudásközpont. Ha ez nem így lett volna, akkor 30 emberből sosem lett volna 700, akkor a 20 folyamatból sosem lett volna 1500, megmaradt volna annak a kis műhelynek, amit anno megalkottunk – hangsúlyozta.

A Budapest Bank, az MKB Bank és a Takarékbank 2020 májusában alapították meg a Magyar Bankholding Zrt.-t, amely 2021 márciusában fogadta el a három pénzintézet egyesülésére vonatkozó stratégiát. A terv szerint 2023-tól a magyar lakosokat és vállalkozásokat már egy egységes nagybank szolgálja ki, amely Magyarország legmodernebb pénzügyi szolgáltatója kíván lenni, amely egyaránt épít mindhárom tagbank erősségeire és kiemelkedő piaci pozícióira az egyes szegmensekben, ugyanakkor szilárdan képes kezelni a piac kihívásait is. Puskás András, a Budapest Bank működésért és kockázatért felelős vezérigazgató-helyettese személyesen ugyan nem tudott jelen lenni, de egy videóüzenetben a szolgáltató központ jövőbeli céljaira is kitért. 

– A fúziós munka során célunk, hogy egy olyan banki szolgáltató központot alakítsunk ki, amely a leghatékonyabb erőforrás-gazdálkodással működik, még több feladatot képes ellátni, és a jelenleginél lényegesen nagyobb számű tranzakciót képes feldolgozni. Így leszünk képesek arra, hogy a fuzionált nagybankot is kiszolgáljuk majd operációs területen – húzta alá.

A tájékoztatót követő ünnepségen a csabai szolgáltató központ vezetője, Klaukó Ákos és Kovács Anita mintegy negyven, már a kezdetek óta a központban dolgozó munkavállalónak adott át elismerésként egy-egy oklevelet. Az esemény tortaszeleteléssel, és pezsgőzéssel zárult.

Galéria

További programok »

FEL