Zakatol az IC-kérdés

2016. július 9. 07:10 | Zsíros András

Megszűntek a belföldi InterCity járatok Budapest és Békéscsaba között, miután június 18-án életbe lépett az új menetrend. Bár a MÁV szerint a járatok kihasználtsága alacsony, többen sérelmezik, hogy csak a nemzetközi EuroCity-t választhatják mostantól azok, akik kényelmesebb körülmények között szeretnének a fővárosba utazni.

Mostantól Muronyban is megállnak az EuroCity vonatok. Az új nyári menetrend ezzel a lakosság igényeinek kívánt megfelelni. Egy helybeli utas elmondta, a muronyiak számára ez nagy könnyebséget jelent, korábban ugyanis Mezőberényben át kellett szállniuk.

Az új megállók beiktatásával párhuzamosan viszont megszűntek a belföldi InterCity járatok. A MÁV közleménye szerint ezt a vonal alacsony kihasználtsága indokolta. Hangsúlyozták, hogy az utasok számára továbbra is elérhető marad a magasabb komfortot biztosító szolgáltatás a nemzetközi viszonylatban közlekedő EuroCity színvonalú járműveken. Ezekből napi négy pár közlekedik a vonalon.

Vannak, akik szerint az EuroCity kényelmesebb az InterCity bőrüléseinél. A kényelemmel azonban nem mindenki elégedett. A portálunkra érkezett kommentek tanúsága szerint a legtöbben nehezményezik, hogy kevesebb a magas színvonalú járat. A panaszokhoz Békéscsaba polgármestere is csatlakozott, aki tárgyalást kezdeményezett erről a MÁV-START Zrt. vezérigazgatójával. Szarvas Péter elmondta, az egyeztetésen elhangzott, hogy 20–25%-os a Budapest–Békéscsaba közti vasúti járatok átlagos kihasználtsága, a tendencia pedig folyamatosan romlik. „A közösségi közlekedésben nem lehet elérni utasszám-növekedést azzal, ha rontjuk a szolgáltatás színvonalát” – tette hozzá a polgármester.

Az egyeztetések eddig nem jártak sikerrel. A polgármester konkrét kérdéseivel és javaslataival kapcsolatban a vasúttársaság jövő hétre ígért választ.

FEL