A program középpontjában a fiatalság és annak lenyomatai állnak a dokumentarista fotográfiában: hogyan ragadható meg egy életkor hangulata, energiája és törékenysége képekben? Erre a kérdésre keresték a választ az asztalnál.

Imre György az évtizedek különbségeire, hasonlóságaira építve irányította a beszélgetést, így Martin Gábor '70-es évekbeli fotóitól indulva, Bánkuti András punkokat dokumentáló képein át, eljutott Martin Wanda munkásságáig. A programon röviden bemutatkoztak az alkotók, elsőként András, aki a fotóriporteri múltját summázta, kiemelve olyan neves lapokat, mint a HVG, ahol rovatvezető is volt. Az is szóba jött, hogy – Az örök fiatalság balladája – című kiállítást abban a Mai Manó Házban mutatták be elsőként, amelynek András volt az egyik alapítója.

Wanda bemutatkozásában elmesélte, hogy édesapja nem túlzottan örült, amikor a fotográfia kezdte érdekelni – bár Gábor adta az első gépet a lánya kezébe – végül mégis kénytelen volt elfogadni gyermeke hivatását. Wanda kiemelte, hogy ügyvédet, jogászt, vagy orvost szerettek volna belőle kinevelni, a jó tanulmányi eredményei miatt és financiális okokból is.
Az is felmerült, hogy Wanda lett Gábor menedzsere, aki az utóbbi években már nem nyúlt kamerához. Gábor életét Andráséhoz hasonlóan rengeteg projekt és változatos munkák szőtték át, a fotográfia köré építkezve. Ezeket az emlékeket, fontos pontokat a beszélgetésben többször Wanda hozta felszínre, aki kifejezetten nagy szakértője édesapjának.
Gábornak sok-sok kötetet köszönhet Békéscsaba is, de a reklámfotós időszakában készült, sokszor dekoratőri szintre fejlesztett munkáit is sokan láthatták. A beszélgetés alatt a mai fotográfiát nehezítő, túl komolyan vett személyiségi jogokat is kritizálta – ami a dokumentarista fényképészetet valóban az ellehetetlenülés partjára sodorja/sodorta hazánkban. Az alkotónak most még a lányával közös tárlata is megtekinthető a Munkácsy Mihály Múzeumban, a Békéscsabai Fotó Fesztivál részeként. A társalgás után még tárlatvezetést is tartottak – Az örök fiatalság balladája – című kiállításon.