Webáruházba visszaküldött terméknél nem lehet az eredeti csomagolás meglétéhez kötni a kifizetett ellenérték visszatérítését, és a teljes összeg visszajár, nem csak a vételár – hívta fel a figyelmet a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége.
Közérdekű pert indított a Játékvár.hu Kft. ellen a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) a fogyasztók érdekében, tekintettel arra, hogy az Általános Szerződési Feltételeiben több, a fogyasztókra nézve hátrányos, tisztességtelen kikötést alkalmazott. A Fővárosi Törvényszék elsőfokú, még nem jogerős ítéletében mindenben osztotta a FEOSZ álláspontját, és megállapította a sérelmes általános szerződési feltételek érvénytelenségét annak tisztességtelensége okán a kikötés nyilvánosságra hozójával szerződő valamennyi félre kiterjedő hatállyal – tájékoztatott a FEOSZ.
Így megállapította, hogy tisztességtelen az a kikötés:
- amely már nem hatályos jogszabályra hivatkozik,
- amely a szavatossági idő időtartamát hat hónapban állapítja meg a jogszabályban előírt 2 évhez képest,
- amely megköveteli, hogy elállás esetén a termék bontatlan vagy bontott állapotban érkezzen vissza a webáruházhoz, de annak csomagolásával együtt,
- amely kimondja, hogy a postán vagy futárszolgálattal visszaküldött termékek vételárát, legkésőbb az eladóhoz való megérkezést követő harminc napon belül utalják vissza, holott a jogszabály előírja, hogy a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül köteles ezt megtenni,
- amely szerint a visszatérítés nem vonatkozik a termék vásárló részére történő kiszállítási költségekre, pedig a jogszabály egyértelműen fogalmaz: a vállalkozás visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.
Összefoglalva: internetes vásárlás esetén a vásárlókat megilleti a termék kézhezvételétől számítva 14 napig gyakorolható indokolás nélküli elállási jog.
Forrás: Profit7/Hunyor Erna Szofia