Az Építési és Közlekedési Minisztérium mintegy 270 beruházást függesztett fel a nehéz gazdasági helyzetre hivatkozva tavaly. Egy hétfői kormányrendelet értelmében azonban ezek közül több indulhat újra, miután a kormány jövőre 12,5 milliárd, 2025 és 2027 között pedig további 35 milliárd forintot biztosít 24 beruházás előkészítésére.
Ezek közt található a Berettyóújfalu–Békéscsaba közötti 2×2 sávos közúti kapcsolat fejlesztésének, az M44 gyorsforgalmi út (Békéscsaba) – országhatár (Nagyszalonta) közötti szakaszának, valamint a Békéscsaba, déli elkerülő út – 2×2 sávos emelt sebességű főúttá fejleszthető – előkészítése.
A 47-es számú főút Szeged és Debrecen közötti 2x2 sávra bővítése sok éve téma már, ráadásul Lázár János minisztériuma már a megalakulása után nem sokkal zászlójára tűzte a Békéscsaba és Debrecen közti szakasz négysávosítását.
Néhány napja számoltunk be arról, hogy a román oldalon már alá is írták az Arad-Nagyvárad gyorsforgalmi út műszaki tervének finanszírozási szerződését, vagyis elindulhat az országhatárig tartó sztráda építése. Ha megépül az M44-estől az államhatárig tartó szakasz, az a negyedik gyorsforgalmi létesítmény lenne, amely összeköti Magyarországot és Romániát.