Békés Vármegye Önkormányzatának elnöke elmondta: a keleti szomszédunk által közölt tervek alapján augusztus végéig lezárják a megvalósíthatósági tanulmány engedélyezési eljárását, majd a kormányhatározat megjelenése és a műszaki terv elfogadása után elindulhat a kivitelező kiválasztásának folyamata.
A négysávosra tervezett út több mint 120 kilométer hosszan fut majd, de a projekt szerint összeköttetést alakítanak ki Nagyszalontával, mely egy 5 kilométeres szakaszt jelent. E mellett Araddal is összekapcsolják az utat 3 kilométer hosszan, valamint a magyarországi határátkelőhöz (Nagyszalonta-Békéscsaba) vezető közel 10 kilométernyi összekötő utat is megépítik. Az út teljes hossza így összességében eléri majd a 138 kilométert.
Magyarország és Románia között mostanáig két gyorsforgalmi összeköttetés létesült. Az elsőt még 2015-ben adták át, mely a magyar M43-as és a román A1-es autópályát kapcsolja össze (Csanádpalota-Nagylak II.), majd 2020-ban a magyar M4-es sztrádát és a román A3-ast kötötték össze egy átkelővel (Nagykereki-Bors II.). A harmadik átkelő a tervek szerint Csenger és Óvári térségében épül meg, és Szatmárnémeti körgyűrűjét kapcsolja majd össze az M3-as autópályából leágazó autóúttal. A negyedik átkelő lenne a békési összeköttetés, mely a mostani finanszírozási szerződés aláírásával egy újabb pontjához érkezett.
– Békés vármegye számára nagyon fontos lenne az út elkészülte, hiszen Nagyvárad felé megnyitná a vármegyei kapuit. Emellett a Sarkadi járás közlekedése szempontjából is nagyon lényeges lenne a fejlesztés, hiszen könnyebbé válna az érintett térségben élők közlekedése Nagyvárad irányában – fogalmazott a vármegyei önkormányzat elnöke a fejlesztéssel kapcsolatban.
Forrás: Békés Vármegye Önkormányzata