A terem kialakításának több fontos tényezője is volt. A régi informatikai rendszerüzemeltető OKJ-s képzés átalakult, ezért a kimeneti és képzési követelményekben előírt tárgyi feltételeknek nem tudott volna eleget tenni az előző állapotában. Másrészt az intézmény igyekezett megfelelni a Cisco Akadémia kihívásainak, feltételeinek.
– Ez egy elképesztő együttműködés eredménye. A kollégák kezdeményezték, hogy kell nekik egy olyan hely, ahol a hálózatok építésést, menedzselését, az intézmény hálózatától teljesen függetlenül, biztonságosan tudják végezni. Így kerestük azokat a partenereket akik tudnak nekünk ebben segízeni. Végül a Carlo Quality Kft-vel sikerült az együttműködést megvalósítanunk – fejtette ki Komáromi Zoltán.
Az intézmény szakmai igazgatóhelyettese hozzátette, hogy azelőbb említett partner nemcsak a szakmai tanácsokban nyújtott segíteséget, hanem tárgyi eszközökkel is. Így már megvolt, hogy a terem miből épüljön ki. Mivel a diákoknak projekteteket kell csinálniuk,kézenfekvő volt, hogy a 13/A csapat készítse el ezt a termet projektmunka keretében. Ők a régi kifutó rendszerű OKJ-s képzésben az informatikai rendszerüzemeltetők és a CAD-CAM informatikusok.
– Először a kábelcsatornákat alakítottuk ki a falakon, illetve hozzá a kábeleket is mi gyártottuk le. A rack szekrényben a routereket és a switcheket is mi konfiguráltuk be. Végül a gépeket mi csatlakoztattuk a hálózatra – fejtette ki Nagy Márk.
A diákok szerint ez egy nagyon jó lehetőség volt számukra, hogy szakmailag is gyakoroljanak fizikai eszközökön. A szaktenteremben olyan motívumok és rajzok jelennek meg a falakon, amelyeknek köze van az informatikához, ezeket szintén az iskola egyik informatikus diákja késztette el.
– Az első folyamat a tervezés volt a tanár úrral közösen. Ő először informatikai logókat szeretett volna, de megengedte a saját ötletemet is, így ötvöződött a két stílus. November közepén kezdtük el és a hét elején fejeztük be a terem díszítését – emelte ki Bajnóczi Diána.
A diákok a teremben bármilyen hálózatot ki tudnak építeni és le tudnak modellezni anélkül, hogy kárt tennének az intézmény kapcsolatrendszerében. Emellett a tanulóknak az új rendszerű vizsgáknáknál feladatuk a csapatmunka is, így a terem segítségével arra is tudnak készülni.