A háromnapos rendezvénysorozat házigazdája, Komáromi Zoltán adott a stílusra is, hiszen a játékok világát idéző cosplayben várta a versenyzőket. Mint mondta, az e-sport amellett, hogy a fiatalokat szórakoztatja, kikapcsolja, össze is hozza őket. A versenyzők vagy a játékosok társas kapcsolatokat alakítanak ki, emellett pedig a játékok során fontos kompetenciákat is fejlesztenek: ilyen például a Rocket League nevű játék, amelyben a térérzékelés javítható, de minden egyes játékban van a fejlődési lehetőség.
– A League of Legends-ben öten együtt, a hőseikkel, egy térképen szaladgálnak. Itt stratégiákat kell kialakítani, bízni kell a másikban, hogy harminc másodper múlva ott lesz és megvéd engem. Ezek mind-mind olyan társas és egyéni kompetenciákat fejlesztenek, amelyeket a diákok később a munkaerőpiacon nagyon jól tudnak használni, ha megtalálják azt a határt, hogy hol van a játéknak és valós életnek az az egészséges határa, amellyel lehet élni – fejtette ki Komáromi Zoltán.
A házigazda azt is kiemelte, hogy az e-sport hazánkban is nagyon népszerű és sikeres, az intézmény egyik korábbi tanulója például a világ hatodik legjobb League of Legends játékosa volt. Hozzátette, rengeteg tehetség van egy-egy iskolában, ennek köszönhetően pedig a magyar e-sport az összes jellemző játékban az élvonal közelében van.
A játék közösségi szerepét hangsúlyozta Mári Dániel is, aki a Gészi színeiben érkezett a diákok virtuális megmérettetésére. Mint mondta, a kedvenc játéka a Rocket League, ahol a barátival tud együtt kikapcsolódni.
– Azért szeretem ezeket a játékokat, mert összehozza a barátokat, suli után együtt vagyunk, kikapcsol minket, emellett pedig kiváló stresszlevezető – ismertette.
Mint mondta, nem számít kiemelt helyezésre, de a második körig biztosan eljut csapatával. Hangsúlyozta, ezen a rendezvényen nem is a végső győzelem a cél, hanem a közös játék a legfontosabb.