Délelőtt a Színitanház hat elsőéves színháztechnikusa tett ágazati vizsgát Békéscsabán. A diákoknak féléves tanulmányt követően kell számot adni tudásukról, amely után jogosultak lesznek gyakorlati munkát végezni a színházban.
Seregi Zoltán színházigazgató szerint a gyakorlati képzésnek ez a legoptimálisabb formája, hiszen a diákok a sikeres vizsgát kövezően a színház profi előadásain szerezhetnek gyakorlati tapasztalatot.
Délután már a színészhallgatókon volt a sor, hogy megmutassák tudásukat. Kövesdi Kornélia több területen kipróbálta magát az életben, de nem találta meg a helyét. A színészetben azonban úgy érzi, ki tud teljesedni.
– Nem gondoltam volna, hogy ekkora érzelmi hullámvasút lesz ez a színház világa, de abszolút pozitív hatással van rám, mert nagyon sok mindent megtanultam magamról és a környezetemről. Durva, hogy mennyi mindent tud az ember magáról tanulni – fogalmazott a hallgató.
A vizsgán a tanulók a Tavasz ébredéséből mutattak be jeleneteket, amelyet sok-sok egyéni és csoportos munka előzött meg. A budapesti székhelyű Baross Imre Artista- és Előadó-művészeti Akadémia két éve működik jelenlegi formájában, melynek a Békéscsabai Jókai Színház Színitanháza is tagintézménye. Kovács Gábor Dénes igazgató elmondta, hogy a kreatív szakmák oktatásával komplex képzést nyújtanak nemcsak régiós, de országos szinten is.
– A kreatív szakmák, mint a színház- és rendevzénytechnikus, a hangtechnikus, vagy éppen a mozgókép-gyártó mezsgyéjén keresendőek. Tehát mi azokat a növendékeket igyekszünk képezni sajátos módszertannal, több mint 100 fős oktatói és pedagógusgárdával, akik egyfelől manézsban, a színpad porondján, vagy éppen a művelődési házak, színházak játékterében állnak, és a pultok mögött, vagy éppen a kulisszák mögött tevékenykednek – mondta el az igazgató.
A féléves megmérettetés előfeltétele annak a vizsgának, amely év végén a színész növendékeket oklevélhez segíti.